بانك ها مكلفند در چهارچوب مصوبات دولت عمل كنند/ برطرف كردن مشكل بیكاری نیازمند همراهی بانك هاست

كرمانشاه- ایرنا- استاندار كرمانشاه گفت: بانك ها باید به وظایفی كه براساس مصوبات هیات وزیران به آن ها محول شده عمل كنند و در غیراین صورت عملكرد آن ها به دولت گزارش می شود تا با آن ها برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی استانداری روز چهارشنبه به نقل از اسدالله رازانی در نشست مشترك مدیران ارشد استان با مدیران بانك های اعلام كرد: استان كرمانشاه از مشكلات بسیاری در حوزه اشتغال رنج می برد و در این شرایط نیازمند فعالیت و همراهی بیشتری از سوی بانك ها هستیم.
وی اظهار كرد: بخشی از مشكلات بیكاری فعلی به عملكرد مدیران در حوزه های مختلف مربوط می شود و اگر همه بخش ها به وظایفشان عمل كنند شاهد وضعیت بهتری در این عرصه خواهیم بود.
این مدیر ارشد در ادامه عنوان كرد: بانك ها نباید تنها به فكر بنگاه داری باشند و منابع موجود را هر جا كه تشخیص دادند مصرف نمایند.
وی خاطرنشان كرد: بانك ها بخشی از مجموعه دولت هستند و موظف و مكلفند در چهارچوب مصوبات دولت عمل كنند و باید به وظایفی كه براساس مصوبات هیات وزیران به آن ها محول شده عمل كنند و در غیر اینصورت عملكرد آن ها به دولت گزارش می شود تا با آن ها برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.
رازانی همچنین عنوان كرد: اغلب بانك ها در زمینه منابع مالی از شرایط یكسانی برخوردارند ولی با اینحال دارای عملكردهای كاملاً متضادی در زمینه پرداخت تسهیلات هستندگاهی مشاهده می شود یك بانك در این زمینه عملكرد خوبی دارد ولی بقیه بانك ها فعالیت خاصی از خود نشان نمی دهند كه این رویه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: منابع بانكی در استان محدود نیستند و باید تسهیلات پرداختی نیز متناسب با این منابع باشند.
این مدیر ارشد در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت تسهیلات در حوزه روستایی پرداخت و گفت: اشتغال زایی در حوزه روستایی برای مدیریت ارشد استان بسیار مهم است و بانك ها باید زمینه پرداخت سریع تسهیلاتی كه دولت برای نوسازی و بهسازی مسكن روستایی در نظر گرفته را فراهم كنند تا شاهد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در روستاها باشیم.
وی عنوان كرد: متأسفانه در زمینه تسهیلات بخش مسكن روستایی جز تعداد معدودی از بانك ها، بقیه عملكرد چندان قابل قبولی ندارند و بانك های مربوطه باید این فاصله ها را هرچه سریع تر جبران كنند.
رازانی همچنین خاطرنشان كرد: طبق مصوبه هیات وزیران بانك ها موظف به پذیرش تضامین زنجیره ای از طرف روستاییان هستند و باید این مصوبه را عملیاتی كنند.
این مدیر ارشد اظهار كرد: دستگاه های مربوطه تا سقف سهمیه مصوب شده، وام گیرندگان را به بانك ها معرفی كنند و هر بانكی كه خود را ناتوان از پرداخت معرفی كند باید در زمینه چرایی این موضوع به شكل مكتوب جوابگو باشد.
در بخش دیگری از این نشست گزارشی پیرامون تسهیلات رونق تولید توسط بانك ها به واحدهای صنعتی ارایه شد. استاندار كرمانشاه در این باره اظهار داشت: این تسهیلات در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در زمینه حمایت از تولید داخلی پرداخت می شوند.
وی با اشاره به مواردی همچون خودداری بانك ها از عدم پذیرش اسناد شركت شهرك ها و تعداد پایین پرداختی ها اظهار كرد: مسایل این حوزه با مشورت ادارات و سازمان ها و محموعه های ذی ربط جمع بندی می شود و از طریق معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانك مركزی موضوع به شكل جدی دنبال می شود.
رازانی در باره درخواست های دریافت تسهیلات توسط مردم در سفر رییس جمهوری اظهار كرد: این درخواست ها از طریق سامانه سامد دریافت شده است هرچند حجم این درخواست ها بسیار بیشتر از دیگر استان ها می باشد ولی مدیریت ارشد استان با جدیت به دنبال تأمین منابع لازم برای پرداخت این تسهیلات است.
وی افزود: مشكلات و موانع موجود در زمینه پرداخت این تسهیلات با معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس بانك مركزی درمیان گذاشته خواهد شد.
استاندار كرمانشاه خواهان برگزاری ماهیانه و منظم نشست های مشترك مدیریت ارشد استان با مدیران بانك ها شد و آن را در رفع سریع تر موانع تولید در استان اثرگذار دانست.
8066