۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82241338
T T
۰ نفر

زنگ مهر و ايثار در گلپايگان نواخته شد

۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82241338
زنگ مهر و ايثار در گلپايگان نواخته شد

گلپايگان، اصفهان- ايرنا - سال تحصيلي نو با نواختن شدن زنگ مهر و ايثار در مدارس شهرستان گلپايگان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، آيين بازگشايي مدارس روز شنبه سوم مهر به طور نمادين در دبيرستان دخترانه شاهد مهندس وكيلي گلپايگان برگزارشد.
مدير آموزش و پرورش گلپايگان در اين آيين گفت:امنيت، آرامش و پيشرفت جمهوري اسلامي مرهون جانفشاني و استقامت شهدا و ايثار گران دوران دفاع مقدس در برابر استكبار است.
حبيب الله جمالي با بيان اينكه شهرستان گلپايگان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامي بيش از 370 شهيد تقديم اسلام كرد افزود:از اين تعداد شهيد والامقام، 13 معلم و 73 دانش آموز اين شهرستان به خيل شهدا پيوستند.
وي با بيان نقش مهم معلمان و مربيان مدارس در تعليم و تربيت وآگاهي بخشي به دانش آموزان گفت: درسال تحصيلي 95 – 96 حدود 14 هزار دانش آموز در 135 مدرسه در شهرستان گلپايگان مشغول تحصيل شدند.
امام جمعه گلپايگان نيز در اين آيين با گراميداشت هفته دفاع مقدس و با تبريك سال تحصيلي جديد گفت: اين هفته ياد آور فداكاري شهيدان و ايثار گران، در دفاع از اسلام و نظام اسلامي است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد رضا اسماعيلي با قدرداني از تلاش معلمان و دست اندركاران آموزش و پرورش گلپايگان گفت: دوران تحصيل فرصت مناسبي براي تعليم و تربيت آينده سازان ميهن اسلامي است كه بايد با ساز و كارهاي لازم از آن به خوبي در جهت ارتقاي رشد علمي و تربيت ديني دانش آموزان استفاده شود.
در اين آيين برنامه هاي متنوعي از سوي دانش آموزان دختر شاهد مهندس وكيلي گلپايگان در آيين بازگشايي اجرا شد و از گروهي از دانش آموزان نمونه اين دبيرستان و خانواده خير مدرسه ساز اين واحد آموزشي نيز تجليل شدند.
همچنين زنگ سرشماري نفوس و مسكن همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و شروع مرحله اينترنتي سرشماري نيز از سوي حسين فراست فرماندار گلپايگان در اين مدرسه نواخته شد.
شهرستان گلپايگان در 180 كيلومتري شمال غرب اصفهان قرار دارد.
كد:7138 **خبر:محمد حسين توفيقي * انتشار: عمادي**