۷۷۷ دانش‌آموز از آذربایجان‌غربی در راه انقلاب شهید شدند

مهاباد - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: باحمله رژیم بعث عراق به کشورمان اقشار مختلف مردم راهی جبهه‌های جنگ شدند و در این دوران ۷۷۷ دانش‌آموز استان در راه دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی شهید شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حسن خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مهاباد اظهار کرد: پس از حمله رژیم بعثی و با فرمان امام راحل سه جبهه مردم، سپاه و ارتش در مقابل دشمن دفاع مقدسانه را شروع کردند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و همدلی رمز پیروزی بر رژیم بعث و حامیان آن بود که باید همین رویه ایثار فداکاری از طریق مدرسه به جامعه انتقال داده شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پروررش آذربایجان غربی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وضعیت علمی و سواد آموزی کشور از میانگین جهانی بالاتر بوده و در عرصه بین المللی جزء کشورهای مطرح هستیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس آذربایجان‌غربی افزود: امسال ۷۰۰ هزار دانش آموز در قالب پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه و بیش از ۴۰ هزار کلاس در سطح استان تحصیل می کنند.

امروز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت در مدارس مهاباد به صدا درآمد و آیین بازگشایی مدارس نیز به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای ۷۰۰ هزار دانش آموز است که همزمان با اول مهرماه رهسپار مدارس شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha