۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82241419
T T
۰ نفر
اعتبار وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم 121 درصد افزایش یافته است

ارومیه - ایرنا - معاون امور حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته اعتبار این وزارتخانه با 121 درصد افزایش از 140 هزار میلیارد ریال به 310 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مصطفی ناصری روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در ارومیه افزود: حقوق فرهنگیان در سه سال گذشته با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح رتبه بندی معلمان 85 درصد افزایش یافته ولی مشكل معیشت همكاران همچنان باقی است.
وی بیان كرد: در ابتدای آغاز به كار دولت، وزارت آموزش و پرورش 60 هزار میلیارد ریال بدهی داشت كه با تلاش های انجام شده امروز در وضع مطلوبی قرار گرفته است.
وی اظهار كرد: ارتباط و تعامل مطلوبی بین نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش در دوره نهم و دهم بوده و این وحدت و تعامل و انسجام تداوم دارد.
حجت الاسلام ناصری افزود: نمایندگان این استان در مجلس همواره دغدغه مسایل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را دارند.
وی اظهار كرد: هر اقدامی هرچند كوچك در مسیر تعلیم و تربیت اهمیت داشته و نباید هیچ كاری را در امر تعلیم و تربیت ناچیز شمرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه همه باید كمك كنند تا امر تعلیم تربیت به خوبی پیش رود، بیان كرد: در این راستا انتقاد سازنده خوب است ولی نباید تخریب كننده باشد.
وی اضافه كرد: در تلاش هستیم تا بهترین امكانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم كنیم اما امكانات مالی و اعتباری محدود است.
امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ارزش معلم و متعلم در دین اسلام بسیار بالا است و هیچ آیینی به اندازه اسلام برای علم آموزی اهمیت قائل نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار كرد: دانشمند واقعی كسی است كه همراه علم، تفكر و اندیشه صحیح هم داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاكید بر لزوم پرهیز از علم بی فایده گفت: باید بررسی متون درسی و انتقال علم نافع به دانش آموزان در دستور كار آموزش و پرورش قرار گیرد.
فریدون سید مصطفوی مدیر كل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شهیدان آهندوست در ارومیه گفت: اساس كار مجموعه آموزش و پرورش امسال كیفیت بخشی آموزشی و آزمون های مختلف و پیگیری جدی نماز و بررسی آسیب های اجتماعی است.
وی اظهار كرد: پروژه مهر از پروژه های عظیمی است كه در طول سال اجرا می شود كه در نهایت باعث بازگشایی باشكوه مدارس در روز سوم مهر شد.
سید مصطفوی بیان كرد: ٥٤٤ هزار و ٦٢٦ نفر دانش آموز تا یك مهر در سامانه سناد استان آذربایجان غربی ثبت نام كرده اند.
وی با اشاره به تعداد كلاس اولی ها گفت: امسال ٥٩ هزار و ٣٢٠ نفر رهسپار كلاس اول شدند.
در این مراسم زنگ بازگشایی مدارس استان توسط نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی در مدرسه شهیدان آهندوست ارومیه نواخته شد.
تندیس شهید عسگری نیز از شهدای دوران دفاع مقدس ارومیه در این مراسم رونمایی شد.
به گزارش ایرنا افزون بر 540 هزار دانش آموز امروز رهسپار مدارس شدند.
امسال 5500 مدرسه استان در قالب افزون بر 23 هزار كلاس درس پذیرای دانش آموزان هستند.
7125/2093**خبرنگار: طاهره نوید آرین**منتشر كننده: حسن فاخری
۰ نفر