۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۷
کد خبر: 82243005
T T
۰ نفر
رئیس سازمان راهداری: ادغام راهداری در ادارات كل حمل ونقل اجرایی شد

یزد- ایرنا – معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور گفت: طرح ادغام ادارات راهداری در بخش حمل و نقل و پایانه ها اجرایی شده و در استان ها این تغییر و تحول در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، داوود كشاورزیان روز شنبه در آیین معارفه مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد از منفك شدن اداره راهداری از ادارات كل راه و شهرسازی و ادغام در اداره كل حمل ونقل و پایانه‌ها خبرداد و گفت: ادارات كل جدید با عنوان اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای فعالیت می كنند.
وی ادامه داد: این ادغام در ستاد مركزی حدود 12 سال پیش انجام شد كه با تصویب شورای عالی اداری در اوایل امسال، اجرای این طرح در استان ها نیز آغاز شده است.
كشاورزیان افزود: ادغام برخی ادارات برای دستگاه های اجرایی همواره مشكلاتی را به همراه دارد اما با تفویض اختیارات مدیران ستادی سعی در كاهش مشكلات و سرعت یافتن صدور مجوزها شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه حفظ و ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت سازمان راهداری است، تصریح كرد: هر چند كه عامل انسانی و بی احتیاطی رانندگان دلیل اكثر حوادث جاده ای و تصادفات است اما اگر نسبت به ایمنی راه ها بی توجه باشیم، تعداد حوادث اضافه می شود.
كشاورزیان افزود: هزینه یك كیلومتر آسفالت با عرض 11 متر حدود 2 میلیارد ریال است اما بهترین آسفالت نیز بدون خط كشی، شیب و علائم راهنما مناسب، می تواند زمینه ساز حوادث زیادی برای رانندگان شود.
وی با تاكید بر افزایش ایمنی راه ها و جاده ها، درباره وضعیت حمل و نقل مسافر در كشور نیز اظهار كرد: شركت های حمل و نقل مسافر باید برندسازی را مدنظر داشته باشند تا ضمن افزایش ضریب ایمنی، شاهد جلوگیری از فعالیت پراكنده شركت ها باشیم.
وی تصریح كرد: سیاست این سازمان و وزارت راه و شهرسازی این است كه برای ارتقا ایمنی و نظارت بر ناوگان و شبكه حمل و نقل مسافر، فعالیت در شركت های هم نام افزایش یابد كه آیین نامه این طرح ابلاغ شده و شركت ها باید بعد از تاسیس، نمایندگی برندهای شناخته شده را دریافت و یا خود برندسازی كنند .
كشاورزیان ادامه داد: جهت‌گیری برنامه های سازمان راهداری این است كه به سمت برندسازی حركت كنیم و همه اتوبوس‌ها در قالب شبكه شركت‌ها فعالیت كنند و این شركت‌ها می‌توانند به صورت شعبه و یا نمایندگی نیز ایجاد شود.
وی در خصوص حمل و نقل كالا نیز با تاكید بر فعالیت هر شركت حمل و نقل در محدوده شهرستان محل شركت تصریح كرد: فعالیت در سایر شهرستان ها مستلزم تشكیل یك شركت بزرگ ناشی از ادغام چند شركت شهرستانی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سطح كلان سیاست وزارت راه و شهرسازی خارج كردن ناوگان فرسوده است و همچنین به دلیل محدودیت عرضه كالا، اجازه افزایش ناوگان حمل بار نیز داده نمی شود.
در این آیین با تقدیر از محمدرضا بشیری مدیر پیشین اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان یزد، محسن صادقیان به عنوان مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان معرفی شد.
1968/ 6014/ ** خبرنگار: محمودرضا رحمانی * دبیر: كاظم شاملو *
۰ نفر