۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82243065
T T
۰ نفر
زائران‌اربعین فریب روادید ارزان نخورند

تهران - ایرنا - مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:‌ زائران اربعین فریب دسیسه‌ دلال ها و شركت های كلاهبردار مبنی بر دریافت روادید و بیمه با قیمت اندك را نخورند.

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی با بیان اینكه صدور روادید از امروز ( چهارم مهر) آغاز ‌شد، گفت: سقف تعهد بیمه‌ زائران اربعین 192 میلیون تومان است.
وی درباره زمان آغاز صدور روادید(ویزا) و آخرین اخبار ثبت‌ نام اربعین حسینی (ع) اظهار كرد: صدور روادید از امروز یكشنبه در چهار مركز كنسولی و سفارت عراق در تهران، كرمانشاه، مشهد و اهواز آغاز شده و در نیمه مهر ماه نیز 12 مركز دیگر در سایر استان های كشور فعالیت خواهند كرد.
نظافتی یادآور شد: قرار بر این بود تا صدور روادید در روزهای گذشته از سوی مراكز كنسولی و سفارت عراق انجام گیرد اما به خاطر تعطیلات عید قربان و عید غدیر این روند كمی به تعویق افتاده كه امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.
نظافتی تصریح كرد: امسال روند نام ‌نویسی، صدور روادید و حتی اعزام ها به‌‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا ازدحامی را در روزهای پایانی شاهد نباشیم و این روند در برنامه‌ ریزی ها می‌تواند به نظم بیشتر ورود و خروج زائران اربعین حسینی از كشور كمك كند.
وی ادامه داد: استقبال و نام ‌نویسی متقاضیان آیین اربعین امسال بسیار مناسب بوده و شاهد رشد چشم گیر ثبت ‌نام ها نسبت به سال های گذشته هستیم البته اوج ثبت‌ نام ها از پایان دهه اول محرم شدت بیشتری می‌گیرد و پیش‌بینی می‌كنیم امسال حدود 2 میلیون نفر از كشورمان به این سفر اعزام شوند.
مدیر‌كل عتبات سازمان حج و زیارت داشتن روادید(ویزا) برای حضور در آیین اربعین الزامی دانست و گفت: متقاضیان سفر اربعین به هیچ‌ عنوان نمی‌توانند بدون ویزا، بیمه و ثبت‌نام در سامانه سماح به عتبات عالیات عزیمت كنند.
نظافتی افزود: موضوع لغو روادید(ویزا) اربعین هرگز برای امسال عملیاتی نخواهد شد و به طور حتم كنترل های خروجی و ورودی در مرزهای عراق نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: سالهای گذشته به‌ سبب وجود ازدحام جمعیت در یكی از مرزها، بی‌نظمی‌هایی در كنترل خروجی برخی زائران ایجاد شد كه البته برخورد قانونی با افراد بدون روادید در بازگشت صورت گرفت اما امسال تمامی تمهیدات برای جلوگیری از ازدحام در یك مرز خاص و یا در یك بازه زمانی مشخص گرفته خواهد شد.
مدیر‌كل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینكه اجازه سفر اربعین به كسانی كه در سامانه سماح ثبت‌نام نكرده‌اند داده نمی‌شود، گفت: تمامی كنترل ها، مشخص شدن دفاتر قانونی، صدور روادید، گروه‌بندیها، تاریخ اعزام و بازگشت، راهنمایی خروج از مرزها، بیمه زائران و خدمات پزشكی از طریق نام‌نویسی انجام می‌گیرد.
نظافتی اظهار كرد: امسال نرخ روادید(ویزا) اربعین 40 دلار و بیمه زائران به همراه خدمات پزشكی به زائران اربعین 25 هزار تومان خواهد بود كه تمامی ثبت‌نام‌ كنندگان باید این مراحل را طی كنند.
وی تصریح كرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی مراقب فریب دسیسه‌های شركتهای غیر مجاز در سفر به اربعین باشند و سراغ دلال ها نروند چرا كه آنها در ظاهر قیمت های پایین‌تری برای بیمه و سایر تسهیلات ارائه می‌كنند و در حقیقت هیچگونه تعهدی به زائران نخواهند داد.
مدیر‌كل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان كرد: برخی شركت ها و دلال ها از بیمه 15 هزار تومانی یا دریافت روادید برای اربعین خبر می‌دهند كه تمامی این وعده‌ها پوشالی و واهی است؛ با تعهدات بیمه‌ای این شركتها خدمات پزشكی و تعهدات مناسبی در صورت بروز حوادث به زائران داده نمی‌شود.

*تعهد بیمه‌ای زائران اربعین تا سقف 192 میلیون تومان
نظافتی با بیان اینكه تعهدات بیمه‌ای و پزشكی ثبت‌نام كنندگان در سامانه سماح به طور كامل انجام می‌گیرد، گفت: پوشش بیمه‌ای برای افرادی كه دچار حادثه شوند تا سقف 192 میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.
وی اظهار كرد: خدمات پزشكی نیز به زائرانی كه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند داده خواهد شد و تیمهای هلال احمر و پزشكی در طول مسیر راهپیمایی مستقر هستند و به امداد زائران آسیب‌دیده‌ای كه دارای مدارك قانونی هستند، می‌پردازند.
مدیر‌كل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح كرد: كسانی كه در سامانه سماح ثبت‌نام نكرده‌اند، نمی‌توانند از خدمات پزشكی مسیر راهپیمایی و خدمات درمانی بیمارستانهای عراق بهره گیرند بنابراین متقاضیان قبل از عزیمت مراحل نام‌نویسی را تكمیل كنند.
نظافتی عنوان كرد: ویزا، خدمات پزشكی و بیمه زائران از جمله اولویت های در نظر گرفته شده برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است و تقاضا داریم علاقمندان ثبت ‌نام خود را به روزهای آخر موكول نكنند.
خبرنگار: بهروز سلطانیان - انتشار دهنده: علی حبیبی
اجتمام*1933*1569
۰ نفر