۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۰
کد خبر: 82243272
T T
۰ نفر
76 درصد بیمه شدگان  ایلام از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره می برند

ایلام - ایرنا - مدیركل بیمه سلامت ایرانیان ایلام گفت: 374 هزار نفر از جمعیت این استان از خدمات بیمه ای سلامت ایرانیان بهره مند هستند كه از این تعداد 280 هزار نفر معادل 76 درصد به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گزارش ایرنا، دكتر نورالدین رحیمی روز یكشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز ایلام اظهار كرد: از مجموع كل بیمه شده های استان 68 هزار و 115 نفر را كاركنان دولت، 239 هزار نفر روستایی و عشایری و 43 هزار و 245 نفر را بیمه ایرانیان تشكیل داده اند.
وی كار اصلی سازمان بیمه سلامت ایرانیان را خدمات رسانی دانست و افزود: یكی از اصلی ترین اهداف این سازمان تامین منابع مالی پایدار برای ارائه خدمات مطلوب و كاهش ریسك بیماری در افراد بیمه شده است.
رحیمی با اعلام اینكه 38 میلیون نفر در سطح كشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، یادآور شد: هدف دولت بهره مندی همه افراد تحت پوشش بیمه از خدمات یكسان در سراسر كشور است و افراد با درآمد مالی پایین در كمترین زمان تحت پوشش این بیمه درمانی قرار گرفته و از خدمات این سازمان استفاده كنند.
رحیمی گفت: با آغاز طرح بیمه سلامت در دولت یازدهم و با دستور رئیس جمهوری 11 میلیون فرد فاقد بیمه تحت پوشش قرار گرفتند و تاكنون نیز با افزایش بیمه شدگان در این حوزه خدمات گسترده ای به این افراد ارائه شده است.
مدیر كل بیمه سلامت ایلام با اعلام این موضوع كه سالانه یك هزار میلیارد ریال در حوزه بیمه سلامت هزینه می شود گفت: بیشترین بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشكی با 100 میلیارد ریال است كه در صورت تزریق اعتبار در مهرماه سال جاری بخش دیگری از این بدهی ها پرداخت می شود.
وی تاكید كرد: همه افراد جامعه باید از خدمات یكسان بهره برده و مطالبات خود درهمه بخش ها از جمله بیمه سلامت را خواستار شوند و این سازمان نیز پذیرای انتقادات و خواسته های آنها است حوزه رسانه نیز باید وظیفه قانونی خود را در خصوص اطلاع رسانی و شفاف سازی خدمات دولت انجام دهد.
خبرنگار: لیلی خاكی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7180/6034