نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس زنجان از 23 پروژه بهره برداري كرد

زنجان - ايرنا - مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان زنجان گفت: طي هفته دولت و همزمان با آغاز سال تحصيلي 95 -96، 23 پروژه عمراني تحويل آموزش و پرورش اين استان شد.

علي عسگري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 13پروژه عمراني با 62 ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار طي هفته دولت سالجاري بهره برداري و تحويل آموزش و پرورش استان زنجان شد.
وي ياد آورشد: از 13 پروژه بهره برداري شده طي هفته دولت، هشت پروژه مربوط به استاندارد سازي سيستم گرمايشي در 84 باب مدرسه اين استان است.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان زنجان گفت: 13 باب مدرسه در شهرستان خدابنده با چهار ميليارد و 200 ميليون ريال، هفت باب مدرسه در منطقه گرماب با 2 ميليارد ريال، 14 مدرسه درشهرستان ايجرود با سه ميليارد و 940 ميليون ريال، شهرستان خرمدره با 2 ميليارد و 150 ميليون ريال در هفت مدرسه به بهره برداري رسيد.
عسگري خاطرنشان كرد: بهره برداري از سيستم گرمايشي 12 مدرسه در شهرستان ماهنشان با سه ميليارد و 470 ميليون ريال، هشت باب مدرسه در منطقه انگوران با 2 ميليارد و 380 ميليون ريال، 13مدرسه در زنجانرود با سه ميليارد و 270 ميليون ريال و در ناحيه 2 شهرستان زنجان نيز در 10 باب مدرسه با سه ميليارد و 120 ميليون ريال انجام شد.
عسگري تاكيد كرد: اولين روز از هفته دولت پروژه مقاوم سازي ساختمان نهضت سوادآموزي شهرستان ابهر با 6 ميليارد ريال اعتبار و با زيربناي 938 مترمربع به بهره برداري رسيد.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان زنجان، از بهره برداري پروژه محوطه سازي مدرسه شهيد شهرياري در زنجان خبرداد و گفت: اين پروژه نيز همزمان با دومين روز از هفته دولت با چهار ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
وي به ديگر پروژه هاي افتتاح شده طي هفته دولت در سطح استان زنجان اشاره كرد و افزود: پروژه مدرسه 6 كلاسه روستاي كاوند با 612 مترمربع و با هشت ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار، 12 كلاسه شهيد محلاتي در شهرستان خدابنده با 17 ميليارد ريال و زير بناي يك هزار و 423 مترمربع از جمله اين پروژه ها بود.
به گزارش ايرنا، مدير كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان زنجان گفت: پروژه 12 كلاسه آلاچمن در شهرستان ايجرود با زيربناي 290 مترمربع و سه ميليارد و 150 ميليون ريال اعتبار از ديگر پروژه هايي است كه شنبه/10 مهرجاري/ به بهره برداري خواهد رسيد.

*** همزمان با سال تحصيلي 95 - 96 در استان زنجان، 10 باب مدرسه به بهره برداري رسيد
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان زنجان به پروژه هاي افتتاح شده در هفته اول مهر و دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: همزمان با بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد 10باب مدرسه با 67كلاس درس و بيش از 103ميليارد ريال اعتبار افتتاح و در اختيار آموزش و پرورش اين استان گرفت.
علي عسگري افزود: مدرسه شبانه روزي زينبيه با ظرفيت 80 دانش آموز به صورت بيتوته با مساحت 850 مترمربع و 12كلاس درس و با سلف سرويس 160نفره در شهرستان خرمدره از جمله اين پروژه هاست.
وي، مدرسه 12كلاسه با يك هزارو 800 مترمربع مساحت در شهرستان ابهر را از ديگر پروژه هاي به بهره برداري رسيده در سال تحصيلي جديد برشمرد.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان زنجان گفت: پروژه 9 كلاسه حضرت زينب(س) در شهر سجاس با يك هزارو 500 مترمربع فضاي آموزشي و مدرسه 6 كلاسه بنياد بركت روستاي چوزوك همين شهر نيز با اعتبار 11 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و با مشاركت بنياد بركت نيز چهارشنبه/7 مهر/ به بهره برداري مي رسد.
عسگري، كانون فرهنگي هنري شهرستان ايجرود را از ديگر پروژه هاي افتتاح شده در هفته دفاع مقدس و هفته اول مهر امسال در استان زنجان اعلام كرد و يادآور شد: مدرسه 12 كلاس برادران شهيد كاظمي در شهرك الهيه شهر زنجان كه از محل كمك هاي خيرين احداث شده است به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: مدرسه 2 كلاسه شهيد چمني روستاي بزينه رود و سالن اجتماعات در شهر آببر از ديگر پروژه هايي است كه مهر امسال در اختيار آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفت.
مدارس استان زنجان با كمك بنياد بركت و ستاد اجرايي فرمان امام راحل در مناطق محروم و دور افتاده، مجمع خيرين مدرسه ساز و اداره كل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس ساخته مي شود.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني ** انتشار دهنده: رويا رفيعي