۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82247865
T T
۰ نفر
كنگره ملي شهداي دانشجو در دانشگاهاي سراسر كشور برگزار مي شود

آبادان - ايرنا- مدير كل پشتيباني فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت:كنگره ملي شهداي دانشجو و شهداي مدافع حرم در دانشگاهاي سراسر كشور برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا فضل الله ايرجي كجوري چهارشنبه در آيين اختتاميه جشنواره ملي، هنر و ادبيات دفاع مقدس در سالن همايش هاي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر اظهار داشت:امسال دومين دوره كنگره ملي شهداي دانشجو با موضوع و محور اصلي اين كنگره شهداي مدافع حرم با همكاري نهادهاي مختلف در دانشگاههاي استاني و كشور برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه مرحله پاياني اين كنگره در شهر مشهد مقدس برگزار مي شود، گفت:اين كنگره در بخش دفاع مقدس در دانشگاه هاي كشور به شكل منسجم و در قالب اردوهاي راهيان نور صورت مي گيرد و پايگاه شهيد علم الهدي براي سياستگذاري و هم افزايي در اين زمينه نقش آفريني مي كند.
وي استقبال از جشنواره ملي هنر و ادبيات دفاع مقدس را مطلوب ارزيابي كرد و گفت:بر اساس آمارها و اطلاعات، اين جشنواره مي تواند در دانشگاه هاي مختلف استان خوزستان ادامه داشته باشد.
ايرجي كجوري در ادامه سخنانش گفت:خوزستان و شهرهاي اين استان خط مقدم جبهه هاي جنگ و دفاع مقدس بودند و مي توانند با آفرينش آثار هنري دفاع مقدس نقش آفريني كنند.
مدير كل پشتيباني فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه مردم اين سرزمين از جنگ تحميلي، حماسه دفاع مقدس را ساختند، گفت:جنگ بر ملت ما تحميل شد و همه قدرت ها گويي براي نابودي اين كشور گرد هم آمدند و مي خواستند سرزمين و آرمان هاي انقلاب اسلامي را از بين ببرند اما ملت ايران اسلامي در كمال افتخار در برابر دشمن مقاومت كردند و پيروز شدند.
دبير جشنواره ملي هنر و ادبيات دفاع مقدس نيز در اين آيين با بيان اينكه جشنواره ملي در دو بخش هنر مقاومت و ادبيات مقاومت است، گفت:اين جشنواره در بخش هنر مقاومت شامل عكاسي، نقاشي، طراحي، فيلم كوتاه و موسيقي و در بخش ادبيات هنر نيز در بخش هاي شعر و داستان است.
آرش امرايي گفت:اين جشنواره با موضوع شهداي گمنام، شهداي دانشجو، شهداي مدافع حرم، شهداي غواص دفاع مقدس، مقاومت 45 روزه مردم و آزادسازي خرمشهر فراخوان شد.
دبير جشنواره هنر و ادبيات و مقاومت خرمشهر اظهار داشت:فراخوان ارسال اثار به اين جشنواره اواخر سال 94 انجام شد و زمان برگزاري اين جشنواره نيز 29 ارديبشهت ماه امسال اعلام شده بود كه به دليل مشكلات، برگزاري اين جشنواره به هفتم مهرماه موكول شد.
امرايي در ادامه گفت:علاوه بر 600 اثر، 70 پايان نامه كارشناسي ارشد از سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر رسيد.
در پايان اين مراسم از 15 برگزيده جشنواره هنر و ادبيات دفاع مقدس تجليل شد.
نخستين جشنواره هنر و ادبيات مقاومت هفتم مهرماه سال جاري با حضور مسئولان استاني و كشوري و هنرمندان سراسر كشور در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر برگزار شد.
7100/6125 خبرنگار: كميله حجازي * انتشار دهنده:سيدبهادر حسيني تشنيزي