۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۳
کد خبر: 82248221
T T
۰ نفر
برگزاري نخستين جشن دانش آموختگي دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان البرز

كرج - ايرنا - نخستين جشن دانش آموختگي دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان استان البرز عصر چهارشنبه در كانون امام علي آموزش و پرورش ناحيه يك كرج با حضور مسئولان كشوري، استاني، خانواده معظم شهدا و خانواده دانشجويان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، رئيس دانشگاه پرديس امير كبير فرهنگيان البرز در اين آيين گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس يك هزار و 254 دانشجو معلم شهيد تقديم اسلام و انقلاب شد كه اين عزيزان با ايثارگريشان درس ايستادگي ، مقاومت و حركت در خط ولايت را به مردم آموختند.
فريبا عطايي معلم را بهترين سرمشق عشق دانست به همين دليل است كه اين شغل مقدس و در جامعه داراي جايگاه ارزنده اي است.
وي با اشاره به اينكه اولين دوره دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان البرز بعد از 4 سال كسب علم و مهارت در حرفه مقدس معلمي از اين دانشگاه فارغ التحصيل شدند تا درسنگر تعليم و تربيت به آينده سازان ميهن اسلامي ايران خدمت كنند.
وي فعاليت در عرصه تعليم و تربيت را يك توفيق الهي دانست و خاطرنشان شد: دانشجو معلمان با ورود به كلاس هاي درس از مهر ماه سال تحصيلي 96-95 در واقع تولد ديگري در لباس مقدس معلمي پيدا كردند.
رئيس پرديس امير كبير دانشگاه فرهنگيان البرز در ادامه به رسالت خطير معلمان در جامعه پرداخت و يادآورشد: ارزشمند ترين سرمايه ملت ايران در كلاس درس معلمان مهربان و مسووليت پذير رشد علمي - تربيتي پيدا مي كند.
وي معلمان را سفيران تربيتي جامعه دانست و اظهاركرد: كار معلم در جامعه يك كار زير بنايي است زيرا در اين حرفه مقدس بستر رشد و بالندگي كشور شكل مي گيرد.
رئيس نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه فرهنگيان البرز نيز در اين آيين گفت: معلمان در تاريخ نقش انسان سازي را برعهده دارند و در زمينه شغل معلمي به فرمايشاتي از حضرت علي (ع)، پيامبر اكرم (ص) و امام صادق (ع) اشاره كرد.
سيد محمد هاشمي اظهار كرد: كسي كه در مقام هدايت گري قرار مي گيرد بايد در ادب رفتاري و گفتاري الگو باشد.
وي از صداقت ، سلامت ، دقت در آنچه آموزش مي دهد، داشتن روحيه شاد و مهربان ، دانش علمي - مهارتي بالا، اهل كتا و مطالعه بودن ، خلاصه نويسي در كلاس،عشق به حرفه معلمي ، دوست داشتن شاگردان ،زور نگفتن به دانش آموزان بعنوان ويژگي هاي ديگري مورد نياز در حرفه مقدس معلمي در عرصه تعليم و تربيت نام برد.
هاشمي از معلم بعنوان متحول كننده جان انسان ها ياد كرد و افزود: دانش آموختگان دانشگاه فرهنگيان در مدارس بايد به گونه اي در حرفه مقدس معلمي عمل كنند كه در كلاس درس آنان دانش آموزان توانمند و تلاشگر رشد پيدا كنند.
وي مسووليت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگيان را در مدارس سنگين اعلام كرد و گفت: بزودي كانون فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگيان در البرز فعال مي شود تا در نشست هايي كه در طول سال برگزار مي كند تا زمينه ارزيابي و كيفيت بخشي فرايند تعليم و تربيت در مدارس را براي شما عزيزان فراهم شود.
در اين آيين گروه موسيقي هم نوازان بامداد به سرپرستي و آواز خواني علي صديقي راد كه از فرهنگيان البرزي هستند ، موسيقي سنتي ايراني اجراء كردند.
قرائت سوگند نامه دانش آموختگي معلمي ، تقدير از دانشجو معلمان برتر ، طنز صندلي داغ ، گرفتن عكس دسته جمعي از ديگر برنامه هاي اين جشن بود.
اين جشن براي 230 نفر نخستين از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگيان البرز برگزار شد.
2819/1535خبرنگار: مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري