۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85292998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان دلسوز،‌ آینده دانش آموزان را می‌سازند

زنجان - ایرنا- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان باید با دانش‌آموزان همانند فرزند خودشان رفتار کنند، گفت: قطعا اگر معلم دلسوز باشد؛ آینده دانش‌آموزان ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی طاهری روز پنجشنبه در همایش یک هزار نفری نومعلمان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، افزود: حل سطحی مشکلات آسان است اما باید به دنبال علت آنها و حل ریشه ای مشکلات برویم.

وی با بیان اینکه بحث تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم است، گفت: تعبیر از معلم خوب و برشمردن صفات متعدد برای یک معلم از دیدگاه‌های مختلف زیاد است ولی یک ویژگی برای معلم، وزن بیشتری دارد که آن هم دلسوزی است.

این نماینده با بیان اینکه معلم در موضوع آموزش و پرورش نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: معلم به رغم همه مشکلات و مسائل،‌ قادر به حل ریشه‌ای مشکلات و آسیبهاست.

طاهری افزود:‌ در شغل معلمی به واسطه امر انسان سازی، مقام و برکتی وجود دارد که با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه دیدگاه ما به معلمی یک شغل نیست بلکه یک وظیفه است که موجب تربیت آینده‌سازان کشور می‎‌شود، اضافه کرد: معلمی شغل نیست یک هنر است و معلمان سرمایه‌های جامعه ما هستند و باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم.

علی اسماعیلی ادامه داد: معلمان وظیفه سنگین، قابل تقدیر و ستودنی دارند و مهمترین وظیفه آنها تعلیم و تربیت برای پیشرفت دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه معلمان باید با تربیت دانش‌آموزان در مسیر تربیت الهی و دینی باشند، گفت: دغدغه معلمان تربیت و پرورش صحیح دانش‌آموزان در مسیر هدایت‌گری آنهاست.

اسماعیلی با بیان اینکه جوهره معلمی آگاهی بخشی و ارتقای انسانهاست و امروزه هر کسی که دغدغه تعلیم و تربیت و آگاهی بخشی در جامعه دارد معلم است، اضافه کرد: در جهانی که امروز قرار داریم معلمان وظیفه تبیین و روشنگری را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha