۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۱۳
کد خبر: 82249674
T T
۰ نفر
همكاري كره با صدا وسيما براي ساخت سريال هاي مشترك

تهران - ايرنا - سفير كره جنوبي در تهران گفت: 14تهيه كننده كره‌اي براي همكاري هاي فني و مالي در زمينه توليد سريال هاي مشترك با صدا و سيما و 30 شركت فيلمسازي ايراني در تهران مذاكره كرده اند.

كيم سئونگ هو در حاشيه نمايشگاه عكس مشترك خبرگزاري يونهاپ كره و خبرگزاري ايرنا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: همكاري هاي بين ايرانيان و كره اي ها براي توليد سريال هاي مشترك تلويزيوني آغاز شده است و در برج ميلاد همايشي به نام «درام كره» برگزار شد.
وي تصريح كرد: چند تهيه كننده كره اي با مديران شركت هاي فيلمسازي دولتي و خصوصي ايراني از جمله صداوسيما در مورد شرايط توليد محصولات نمايشي و سريال و فيلم مذاكره كرده اند.
سفير كره جنوبي در تهران همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين گفت و گو ها تا كنون به عقد تفاهم يا امضاي قراردادي منجر شده است، يادآور شد: هنوز براي رسيدن به تفاهم نامه قطعي به زمان نياز داريم اما مذاكرات در اين زمينه روند خوبي دارد.

** قطعات موسيقي كره اي با اجراي اركستر سمفونيك تهران
كيم سئونگ هو همچنين درمورد ديگر همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي فرهنگي در آينده گفت: اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهداد روحاني امروز (30 سپتامبر) در برنامه اي قطعات موسيقي كره اي اجرا مي كند و اولين هفته اكتبر (13 مهر) نيز نمايشگاهي از آثار خوشنويسي اساتيد ايراني به نام پيام دوستي ومهرباني ايران و كره جنوبي در خانه هنرمندان برگزار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: سفارت كره جنوبي در ايران در پايان ماه اكتبر(در آبان ماه) دانشجويان برتر رشته رياضي را براي شركت در يك همايش و البته مسابقه رياضي با اساتيد كره جنوبي دعوت كرده است و دانشجوياني كه برنده اين مسابقه شوند براي شركت در امتحان رياضي به دانشگاه هاي كره جنوبي اعزام مي شوند.
سفير كره جنوبي در تهران همچنين در پاسخ به پيشنهاد تعميم اين حمايت از هنرمندان مستعد ايراني، وعده داد تا با تخصيص هزينه توسط اين سفارت از توليد چند فيلم كوتاه فيلمسازان جوان فعال در خانه هنرمندان ايران حمايت كند.
كيم سئونگ هو افزود: همه اين اقدام ها براي نزديك كردن دو كشور از نظر فرهنگي صورت مي گيرد.
نمايشگاه مشترك عكس خبرگزاري هاي جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) و يونهاپ كره جنوبي عصر سه شنبه براي همكاري هاي دو جانبه خبري و با هدف ارتقاي سطح روابط فرهنگي دو كشور، به صورت هم زمان در خانه هنرمندان تهران و موزه ملّي تاريخ معاصر سئول برپا شده است.
در اين نمايشگاه يكصد قطعه عكس با موضوع هاي سياسي، فرهنگي، تاريخي، ورزشي و جاذبه هاي طبيعي و گردشگري دو كشور به نمايش گذاشته شده است.
فراهنگ*9157*3079*1823*خبرنگاران: منصوره شوشتري، علي اسدي**انتشاردهنده: مهرنوش خانزائي