۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82249929
T T
۰ نفر
خطيب جمعه رشت: امروز شعار آزادگي امام حسين(ع) در دنيا طنين انداخته است

رشت - ايرنا - امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پيش بودن ايام محرم و سوگواري سيد و سالار شهيدان گفت: امروز در دنيا شعار آزادگي و هيهات من الذله امام حسين (ع) طنين انداخته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين يوسف صديق عرباني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران اين شهر افزود: 1377 سال از واقعه كربلا مي گذرد، در اين مدت هزاران حادثه به وقوع پيوسته است اما هيچ كدام نتوانست حادثه كربلا را محو كند.
وي عشق به امام حسين (ع) و اهل بيت را يك سرمايه بزرگ دانست و اظهار داشت: مردم ايران و همه جهان، اين سرمايه را حفظ كنند.
خطيب جمعه رشت در ادامه خطبه ها، با تبريك هفته نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: نيروهاي زحمتكش انتظامي در همه شرايط در گرما و سرما براي حفط امنيت تلاش مي كنند.
وي از مردم خواست تا قدردان نيروهاي انتظامي باشند و از اين نيروها نيز خواست تا با فرد خطاكار، در عين قاطعيت برخورد كنند.
امام جمعه موقت رشت با بيان نقش مهم نيروهاي انتظامي در جامعه و مبارزه با اشرار تصريح كرد: اين نيروها براي امنيت در جامعه تلاش مي كنند.
وي در ادامه خطبه ها با اشاره به روز جهاني سالمندان و بزرگداشت اين عزيزان بيان كرد: اين قشر بايستي بيشتر مورد توجه قرار گيرند و نسبت به ترميم حقوق بازنشستگان عنايت شود.
حجت الاسلام صديق عرباني با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس و دانشگاه ها اظهار كرد: معلم امانت داري است كه امانت او انسان است بنابراين بايستي در حفظ اين امانت و تعليم و تربيت او تلاش كند.
وي به هفته دفاع مقدس كه سپري شد نيز اشاره و اضافه كرد: مديون همه نيروهاي مسلح، بسيجيان، سپاهيان، نيروهاي نظامي و انتظامي، شهدا، ايثارگران، آزادگان و خانواده هاي آنان هستيم.
حجت الاسلام صديق عرباني در ادامه با اشاره به مرگ رئيس سابق رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: اين ملعون به جهنم واصل شد، او انسان هاي زيادي را به خاك و خون كشيد.
وي در ادامه خطاب به دشمنان ايران اسلامي بيان داشت: امروز ايران اسلامي همه چيز دارد؛ اگر عليه ايران خيال بد داشته باشيد، ملت، شما را به نابودي مي كشانند.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشار دهنده: اميرحسين كبيري
7286/2007
۰ نفر