۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82250147
T T
۰ نفر
شهردار: ايجاد دو شهرستان جديد در حاشيه مشهد ضروري است

مشهد-ايرنا-شهردار مشهد ايجاد دو شهرستان جديد در حاشيه اين كلانهشر را ضروري دانست و گفت: راه نجات و رفع مشكلات مناطق حاشيه شهر مشهد ارتقاء سياسي و تقسيمات آن است.

به گزارش ايرنا، سيد صولت مرتضوي روز جمعه در جريان بازديد ازروستاهاي حاشيه اين شهر افزود:درقانون تقسيمات كشوري شرائط تشكيل شهرستان با جمعيت هاي 100، 50 و 35 هزار نفري مشخص است و هم اكنون برخي روستاهاي بخش مركزي شهرستان مشهد شرايط ارتقاء به شهر را نيز دارا هستند.
محمد حسين حسين زاده بحريني نماينده مردم مشهد درمجلس شوراي اسبلامي نيز گفت:محروميتهاي اقتصادي در روستاهاي حاشيه مشهد به دليل كوتاهي مسئولين بوده است و اميد است با همكاري شهرداري؛ كال زركش كه مهم ترين مشكل چندروستاي منطقه است رفع شود.
وي خاطر نشان كرد:خدمات دهي شهرداري به اين روستاها كه در مناطق دو، 12 و 10 قرار دارند از نظر اداري برعهده اين نهاد نيست اما بر اساس توافقي كه در سال 93 ميان نمايندگان وقت مردم مشهد در مجلس ، سپاه امام رضا(ع) و شهرداري و شوراي شهر حاصل شد ساماندهي اين مناطق حاشيه اي به صورت مشترك و قانوني در دستور كار شهرداري قرار گرفته است.
بحريني افزود:بودجه مختصري براي سامان دهي اين كال و چند طرح ديگر منطقه در سال 93 تخصيص يافته است و هم اكنون معارض خاصي در بستر و حريم مسيل و رودخانه زركش وجود ندارد و شهرداري بايد بلافاصله اقدامات لازم را بر اساس توافق قبلي انجام دهد.
دراين نشست مقرر شد مسئولين محلي و آب منطقه اي مشهد نقشه اي از كال زركش و مسيل آن تهيه كرده و اقدام به آزاد سازي حريم آن از تصرفات احتمالي نمايند و شهردار نيز قول داد در قالب طرح كمربند سبز شهر اقدامات لازم براي احداث كانال و و ايجاد فضاي سبز در اطراف آن و سامان دهي كال زركش آغاز شود تا در بودجه سال 96 ساير هزينه ها تامين شود.
همچنين شهردارمشهد و نمايندگان مجلس و شوراي اسلامي شهر مشهد از خانواده شهيد مدافع حرم سيد محمد حسن حسيني كه ساكن محله كال زركش هستند تجليل كردند و مسئولين دهداريهاي منطقه نيز از شهردارمشهد بدليل فراهم كردن زمينه جمع آوري رايگان زباله ها توسط سازمان مپ قدرداني كردند.
كال يا مسيل زركش كه از انشعابات فرعي رودخانه كشف رود است، به عنوان مرز شمالي محدوده شهري و حاشيه مشهد مقدس عمل مي كند كه هم اكنون محل تخليه زباله هاي ساختماني و حضور معتادان ولگرد است.
اين جلسه به همت نمايندگان مردم درمجلس شوراي اسلامي ومسئولان روستاهاي بخش مركزي شهرستان مشهد شامل زركش ، باغون آباد و چهل چهره ، در مسجد امام سجاد (ع) روستاي زركش برگزار شد.
شهرستان مشهد به سه بخش مركزي ،رضويه و احمدآباد تقسيم مي شود و هم اكنون 360روستا با نيم ميليون نفر سكنه را در خود جاي داده است.
شهر مشهد نيز سه و نيم ميليون نفز جمعيت دارد كه يك ميليون 200 هزار نفر آن در مناطق حاشيه شهر سكونت دارند.
3221/6012 خبرنگار:ناصر اسدزاده هروي** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني