۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82250230
T T
۰ نفر
سازمان بهداشت جهاني : 338 نفر در حلب كشته شدند/ درگيريها را متوقف كنيد

تهران - ايرنا - سازمان بهداشت جهاني روز جمعه اعلام كرد : در درگيري هاي شهر حلب از 23 سپتامبر تاكنون 338 نفر از جمله 106 كودك كشته و 846 نفر ديگر نيز زخمي شده اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از ژنو ، ريك برنان رئيس مديريت بخش خطرات اورژانس و پاسخ بشردوستانه سازمان بهداشت خبري در يك نشست خبري سازمان ملل در ژنو گفت : ما چهار درخواست داريم : كشتار را متوقف كنيد ، از حمله به بخش مراقبت هاي بهداشتي دست برداريد ، بگذاريد زخمي ها و بيماران به بيرون از شهر و كمك هاي امدادي به داخل شهر انتقال يابند. '
يك هفته پس از اجراي يك توافقنامه آتش بس شكننده در حلب ، درگيري ها در اين شهر بين نيروهاي دولتي و شورشيان از سرگرفته شده است .
برنان گفت كه در مورد جزئيات مربوط به نوع جراحت ها اطلاعي ندارد.
وي گفت :' هيچ بيمارستاني نمي تواند صدها بيمار را در زمان واحد پذيرش كند.
بگفته برنان ، سازمان بهداشت جهاني چندين هفته است كه وسايل امدادي لازم براي 140 هزار نفر را آماده ارسال كرده ولي اوضاع امنيتي مانع از ورود تجهيزات پزشكي ضروري به داخل شهر شده است .
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا دمشق با ارسال اين محموله هاي پزشكي در صورت اجازه دادن اوضاع امنيتي موافقت كرده است يا نه گفت : مذاكره در اين زمينه ادامه دارد و وي هفته گذشته با معاون وزير بهداشت سوريه ملاقات كرده است .
وي همجنين گفت كه مقامات سازمان بهداشت جهاني پيش از اين با مقامات روسيه ملاقات كرده و در مورد ضرورت تخليه افراد و لزوم توقف حملات با آنها گفت و گو كرده اند.
روسيه حفظ آتش بس به دليل نقض توافقنامه از سوي تروريستها را در حال حاضر غير ممكن دانسته و پيشنهاد يك آتش بس 48 ساعته با اهداف بشردوستانه را در حلب داده است.
شبك ** 1403 **1917**مترجم :علي روشندل **انتشار دهنده : سيد محمد باقرنوربخش
۰ نفر