۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۰۱
کد خبر: 82250408
T T
۰ نفر
تالش نماد وحدت شيعه و سني/مساجدتالشان آماده برگزاري آئين هاي ماه محرم

آستارا - ايرنا - رئيس شوراي هيات مذهبي تالش گفت: تالش نماد وحدت شيعه و سني است و پيروان تشيع وتسنن و هيات هاي مذهبي اين شهرستان با آماده سازي مساجد براي برگزاري آئين طشت گذاري و عزاداري، به استقبال ماه محرم مي روند.

عبدالله حسين پور روز چمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در تالش افزود: يازده مسجد شهر تالش براي آئين هاي عزاداري ماه محرم آماده شده است و آئين طشت‌گذاري تالشان در روز شنبه 10 مهرماه ساعت 14 با شركت دسته هاي عزاداري و حركت به سمت مسجد جامع شروع و با تجمع در جلوي مسجد جامع شهر، آغاز عزاي حسيني در اين شهرستان اعلام خواهد شد.
وي اظهار كرد: طشت در آيين طشت‌گذاري نماد مشك سقاي كربلا و آب است كه به روي حسين (ع) و يارانش بسته شد و اين مراسم همه‌ساله از روز 27 ماه ذيحجه در تالش برگزار مي‌شود.
وي بيان كرد: هيات‌هاي مذهبي به عنوان سازمان هاي خودجوش و مردمي در اشاعه فرهنگ غني محرم مبتني بر باورها و اعتقادات اصيل ديني، رسالت بزرگي برعهده دارند.
حسين پور ادامه داد: فعاليت هيات‌هاي مذهبي از بركات انقلاب اسلامي است و سازمان تبليغات اسلامي برهدايت آنها، افزايش سطح آگاهي‌ خادمان هيات‌ها و سلامت محتواي مداحي‌‌ها نظارت دارد.
او گفت: شيعه و سني در تالش براي امام حسين (ع) عزاداري مي كنند و هيات‌هاي مذهبي به وحدت شيعه و سني نيز در آيين‌هاي سوگواري توجه دارند.
رئيس شوراي هيات هاي مذهبي تالش افزود: فعاليت هيات‌هاي مذهبي تالش مختص ايام محرم و صفر نيست بلكه در طول سال در زمينه اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، مذهبي و بصيرتي تلاش مي كنند.
شهرستان تالش با بيش از 190 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري رشت، مركز استان گيلان قرار دارد و 85 هيات مذهبي در آن شهرستان فعاليت مي كنند.
خبرنگار: سيدجلال سيدمحمدي**انتشار دهنده :نصراله ابراهيمي
7106 / 7124/6070