۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82251325
T T
۰ نفر
ساكنان شهرك قدسيا براي دومين روز عليه تروريست ها تظاهرات كردند

دمشق - ايرنا - هزاران نفر از ساكنان شهرك قدسيا در غرب دمشق براي دومين روز متوالي خواستار خروج تروريست ها از محل زندگيشان شدند.

به گزارش رسانه هاي سوري، 6 هزار نفر از ساكنان شهرك قدسيا صبح امروز (شنبه) با تجمع در ميدان اصلي قدسيا از افراد مسلحي كه مايل به آشتي و پيوستن به روند صلح نيستند، خواستند از اين شهرك خارج شوند.
تروريست ها نيز براي پراكنده كردن تظاهرات كنندگان سوري به سوي آن ها آتش گشودند.
روز جمعه نيز صدها نفر از ساكنان قدسيا پس از برگزاري نماز جمعه با در دست داشتن پارچه نوشته هايي خواستار خروج تروريست ها از اين شهرك شدند.
ساكنان قدسيا با محكوم كردن اقدامات گروه هاي تروريستي، خواستار برداشتن همه موانع برقراري آشتي در اين شهرك شدند و بر ضرورت بازگشت امنيت و آرامش و زندگي طبيعي به آن تاكيد كردند.
در 30 نوامبر سال 2015 (10 آذر 94) بيش از 119 فرد مسلح و خانواده هاي آنها در چارچوب تلاش هاي كميته آشتي و هلال احمر سوريه براي خالي شدن قدسيا از سلاح و افراد مسلح، اين شهرك را ترك كردند.
اين منطقه تا پيش از سال 2011 و آغاز بحران سوريه بيش از 35 هزار نفر جمعيت داشت.
افراد مسلح در قدسيا با دولت سوريه توافقنامه آشتي و پايان درگيري امضا كرده بودند ولي در چند روز گذشته در چند نوبت مواضع ارتش و شهروندان سوري را هدف قراردادند كه منجر به واكنش ارتش سوريه شد.
ارتش سوريه 6 مهرماه عمليات جديدي را براي بازپس گيري و پاكسازي شهرك قدسيا در شمال غرب دمشق آغاز كرد.
خاورم/6116/1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري