۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82251618
T T
۰ نفر

فرماندار قوچان: مرز باجگیران بازگشایی شد

۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82251618
فرماندار قوچان: مرز باجگیران بازگشایی  شد

مشهد – ایرنا- فرماندار قوچان گفت: مرز باجگیران در اجرای توافقات انجام شده بین معاون وزیر امور خارجه كشور تركمنستان با جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه بارگشایی شد.

علیرضا قامتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این نیز نشست های مختلف در دو كشور ایران و تركمنستان در سطح وزرا و معاونین وزرا ، مدیران كل دستگاههای امنیتی ، وزرات امور خارجه و وزارت امور اقتصاد برای بازگشایی این مرز انجام شده بود.
وی با بیان اینكه این مرز بیش از 2 ماه و نیم پیش به صورت یكطرفه از سوی كشور تركمنستان بسته شد، افزود : موضوعات در بحث بازارچه ها و حمل‌و‌نقل مطرح شده و خوشبختانه در آخرین نشست برگزار شده؛ توافقاتی با معاون وزیر امور خارجه كشور تركمنستان در زمینه بازگشایی صورت گرفت .
فرماندار قوچان با بیان اینكه آن چه تاكنون در توافق قید شده است برداشتن محدودیت ها اشت، اضافه كرد : تا پایان هفته بازارچه مشترك ایران و تركمنستان نیز بازگشایی خواهد شد و شهروندانی كه در این بازارچه مشغول فعالیت بودند می توانند فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند .
قامتی با یادآوری اینكه روشهای دیپلماسی كشور تركمنستان متفاوت است و تا زمانی كه چگونگی آن در اجرا دیده نشود نمی توان موضوعی را به طو رقاطع مطرح كرد، گفت: در هفته آینده و پس از بازگشایی مرز و بازارچه با شروع كار اقتصادی در این منطقه ، اطلاع رسانی لازم را خواهیم كرد كه آیا به شرایط قبل از این محدودیتها خواهیم رسید یا محدودیتی خواهیم داشت.
دولت تركمنستان پس از اعمال محدودیت تجاری در مرز باجگیران، از نیمه مرداد ماه سال جاری این مرز را به طور كامل بسته بود.
شهر باجگیران از توابع استان خراسان رضوی نقطهٔ مرزی بین ایران و تركمنستان است.
7501/6012 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی