۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82253151
T T
۰ نفر
پياده روي اربعين حسيني بزرگترين پديده صلح آميز بشري است

قزوين - ايرنا - مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين كشور گفت: پياده روي اربعين حسيني بزرگترين پديده صلح آميز بشري است كه همگان در حفظ و صيانت از آن بايد تلاش كنند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حميد احمدي در همايش طلايه داران تبليغ كه روز يكشنبه در سالن اداره كل تبليغات اسلامي استان قزوين برگزار شد با تسليت ايام سوگواري سالار شهيدان، افزود: آمار زائران اربعين از سال 90 تاكنون به دو ميليون نفر افزايش يافته كه سخنراني وعاظ و مبلغان در مساجد و منابر در اين زمينه بسيار موثر و پررنگ بوده است.
وي ادامه داد: اكنون كه دشمنان ما سعي دارند چهره كريه و مخدوشي از شيعيان و اسلام ارائه كنند، پياده روي اربعين حسيني به عنوان پديده اي فرا قومي، ملي و ديني اين ديدگاه را به خوبي اصلاح كرده است.
وي در ادامه، پياده روي اربعين حسيني را بزرگترين پديده صلح آميز بشري دانست كه 15 ميليون انسان بدون هراس از وجود بدترين خطرهاي شكل گرفته در آن حضور مي يابند، يادآور شد: امروز همه ما براي حفظ اين دستاورد بزرگ كه چهره مخدوش دشمنان از اسلام و شيعيان را تصحيح كرد، مسئول بوده و مبلغان ديني در منابر و مساجد در حفظ و پاسداشت اين مراسم نيز نقش بسيار پررنگي خواهند داشت.
به گفته وي، 15 ميليون زائر ايراني به دليل محدوديت امكانات و ظرفيت بغداد بايد حضور خود را در كربلا مديريت كنند و با يك زيارت و توقف كوتاه يك شبه به ايران بازگردند.
وي اضافه كرد: در بحث آداب سفر و زيارت نيز با آسيب هايي روبرو هستيم كه در اين زمينه كارگروه ياوران اربعين امسال تشكيل شده تا زمينه فرهنگ سازي در خصوص پياده روي اربعين حسيني را با مشاركت حوزه علميه قزوين، انجام دهد.
6101/8054 *خبرنگار: هادي درزي رامندي/انتشار دهنده: رضا اسدي