۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82253941
T T
۰ نفر
تحقق امر به معروف و نهی از منكر در جامعه نیازمند حركت جهادی است

سنندج- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر كردستان گفت: امر به معروف یك مسئولیت اجتماعی و همگانی است و همه باید در مسیر انجام امر به معروف و نهی از منكر تلاش كنیم چرا كه تحقق این امر نیازمند عزم جمعی و حركت جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود الله مرادی روز دوشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منكر شهرداری سنندج افزود: اگر امر به معروف و نهی از منكر در ادارات و سازمان ها اجرا نشود نباید انتظار پیشرفت در سالم سازی فعالیت ها و خدمات را داشته باشیم.
وی اظهار كرد: تقویت ادارات در راستای خدمت به مردم، خود از مصادیق معروفات است از این رو آمران به معروف و ناهیان از منكر در ادارات و سازمان ها نقش بسیار تاثیر گذاری خواهند داشت.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر كردستان گفت: شهرداری ها از جمله دستگاه هایی هستند كه با ارائه خدمات متنوع در سطح شهر زمینه رفاه و آسایش شهروندان را فراهم می كنند.
وی با اشاره به اینكه نیروهای شهرداری نیروهای زحمتكشی هستند بیان كرد: رفتگری كه به پاكیزگی شهر می پردازد در واقع معروفات را انجام می دهد به همین دلیل است كه تمامی خدمات شهرداری ها از معروفات است.
**ترویج معروفات در جامعه از ایجاد منكرات جلوگیری می كند
شهردار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینكه تروج معروفات در جامعه از ایجاد منكرات جلوگیری خواهد كرد بر تلاش در این راستا تاكید كرد.
منوچهر فخری افزود: در دین مبین اسلام به مقوله امر به معروف و نهی از منكر تاكیدات فراوانی شده است و اهمیت امر به معروف و نهی از منكر بسیار وسیع تر از یك تذكر است.
وی با تاكید بر تلاش برای ترویج معروفات در جامعه گفت: در ادارات مدیران و كارمندان با انجام وظایف خود در راستای خدمت رسانی به مردم و انجام طرح تكریم ارباب رجوع می توانند به این مهم عمل كنند.
شهردار سنندج اظهار كرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه سبب كاهش آسیب های اجتماعی شده و ترویج این فریضه الهی به عنوان یك تكلیف بر همه ما واجب است.
وی ادامه داد: مدیران شهرداری با خدمات رسانی شایسته به شهروندان و رفع مشكلات و معضلات سطح شهر می توانند علاوه بر رضایتمندی مردم، در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منكر نیز سهیم باشند.
7348/1904
** خبرنگار: افسانه گلباغی
** انتشار دهنده: مسعود احمدی