۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82255729
T T
۰ نفر

سفیر بلغارستان در ایران وارد اراك شد

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82255729
سفیر بلغارستان در ایران وارد اراك شد

اراك - ایرنا - خریستو پولنداكف سفیر بلغارستان در ایران روز سه شنبه با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی و جمعی از مسئولان استان وارد اراك شد.

به گزارش ایرنا، سفیر بلغارستان در ایران در سفر 2 روزه خود به استان مركزی ضمن آشنایی با توانمندی های اقتصادی این منطقه، در نشست مشترك با فعالان اقتصادی، شركت می كند.
حضور در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران، دیدار با استاندار مركزی، نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از واحدهای صنعتی ایرالكو، آلومرول و لجور از دیگر برنامه های سفیر بلغارستان در سفر به استان مركزی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی نیز در آیین استقبال از سفیر بلغارستان در ایران در محل پاویون استانداری مركزی افزود: مزیت های بالقوه اقتصادی و صنعتی این استان فرصت ارزشمندی برای توسعه همكاری های مشترك خارجی است.
ظفر افشون بیان كرد: امروز استان مركزی به عنوان موتور محرك اقتصاد كشور در بخش های مختلفی از جمله صنعت، كشاورزی، خدمات دارای ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمندی است.
افشون، فضای پسابرجام را فرصت مغتنمی برای توسعه همكاری های مشترك اقتصادی و تجاری با كشورهای منطقه دانست و افزود: استان مركزی با بهره گیری از مزیت های بالقوه، از جمله استان هایی است كه در جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گام های موثری برداشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی تصریح كرد: با هدف توسعه همكاری های مشترك تجاری و اقتصادی، خواهرخواندگی استان مركزی و با یكی از استان های كشور بلغارستان در دستور كار است.
افشون ادامه داد: توسعه صنعت توریسم و جلب گردشگران بلغاری به منظور بازدید از فرصت های گردشگری كشور و استان مركزی از جمله برنامه هایی است كه با جدیت دنبال می شود.
حجم مبادلات تجاری ایران و بلغارستان سالیانه نزدیك به 150 میلیون دلار است و صادرات ایران به بلغارستان در سال های 2011 و 2012 به ترتیب بیش از چهار میلیون و 149 هزار یورو و افزون بر 6 میلیون و 871 هزار یورو ثبت شده و درعین حال میزان واردات نیز از این كشور بیش از 56 میلیون و 81 هزار یورو و افزون بر 17 میلیون و 925 هزار یورواست.
مهمترین اقلام صادراتی كشورمان به بلغارستان مواد پلاستیكی و پلاستیك، سوخت های فسیلی و روغن های معدنی، میوه و مركبات، خرما مضافتی، اجزا و قطعات لكوموتیو و غیره و برخی از كالاهای وارداتی از این كشور نیز ماشین آلات صنعتی، كشاورزی، غلات، تولیدات چوبی و مواد غذایی ثبت شده است.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی ** انتشار دهنده : حسین مهدی زاده اصفهانی