۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82257062
T T
۰ نفر
نماینده مجلس خبرگان رهبری: عزاداری های حسینی نباید به انحراف كشیده شود

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزاداری های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نباید به انحراف كشیده شود.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: هدف قیام امام حسین(ع) مبارزه با انحرافات و زشتی ها بود و بنابراین نباید عزاداری های حسینی به انحراف سوق داده شود.
وی اظهار كرد: شكی نیست كه قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن احكام الهی، دفاع از حق و حقیقت و احیای امر به معروف و نهی از منكر بوده است.
نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر همین اساس مسئولان برگزاری هیات های عزاداری، مداحان و شعراء در عزاداری های خود نباید از اشعاری استفاده كنند كه مغایر با روح نهضت عظیم كربلا باشد.
حجت الاسلام شبستری افزود: برخی اوقات برای جذب افراد بیشتر از نوحه هایی استفاده می شود كه مضامین، سبك و آهنگ آنها ناشایست و مغایر با حقیقت قیام كربلا است.
وی افزود: چنین عزاداری هایی هرگز نخواهد توانست رضایت صاحب عزا را به دنبال داشته باشد.
عضو خبرگان رهبری بیان كرد: باید در سوگواری ها از اشعاری استفاده شود كه شور حسینی داشته باشد و مهمتر از همه موجب افزایش بصیرت مردم شود.
وی افزود: وظیفه افراد صاحب نظر و متخصص این است كه در سوگواری ها سخنرانی كرده و اقدام به تبیین صحیح واقعه كربلا كنند.
حجت الاسلام شبستری ادامه داد: نباید كسانی كه اطلاع كافی ندارند، اقدام به سخنرانی و بیان مطالب نادرست كنند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منكر بود و اگر در عزاداری ها، سخنرانان از برخی منكرات جامعه انتقاد كنند، نباید به كار آنها عنوان سیاسی داده شود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه باید با سعه صدر از نقدهای منصفانه استقبال كند چرا كه نقد منصفانه موجب پیشرفت و توسعه جامعه و كشور می شود.
1905/8135**خبرنگار: شهین غریب بیدادرس**انتشار دهنده: حسن فاخری