تقويت روحيه مسئوليت پذيري اجتماعي از اهداف امر به معروف است

سنندج- ايرنا- معاون نظارت و بازرسي ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: تقويت روحيه مسئوليت پذيري اجتماعي براي حفظ سلامت اداري مهمترين وظيفه فريضه ديني امر به معروف و نهي از منكر است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد حسين توانايي، روز چهارشنبه در همايش استاني امر به معروف و نهي از منكر در سنندج افزود: آمران امر به معروف و ناهيان نهي از منكر با انجام اين فريضه ديني و تقويت روحيه مسئوليت پذيري اجتماعي مي توانند رضايت حداكثري مردم را از نهادهاي اداري ايجاد كنند.
وي با اشاره به اينكه فريضه ديني امر به معروف و نهي از منكر فريضه به دليل اينكه اقدامي رفتاري، همراه با احترام به شخصيت افراد است گفت: ايجاد آرامش روحي و رواني بين عاملان و كاركنان از ديگر نتايج انجام اين فريضه در جامعه است.
معاون نظارت و بازرسي ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور آشنايي با قدرت تشخيص، تكريم، تفكيك، تقدير و تشكر را چهار لازمه يك آمر امر به معروف و ناهي نهي از منكر عنوان كرد و افزود: تجسس، توهين، تهديد و تعرض از آفت هاي اين فريضه است كه آمران و ناهيان بايد از اين اخلاقيات دوري كنند.
به گفته حجت الاسلام توانايي، اعتدال اصل امر به معروف و نهي از منكر بوده و با رعايت بايدها و نبايدها مي توان ميانه روي را اجرا كرد.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان كردستان نيز در اين آيين گفت: هم اكنون 61 شوراي امر به معروف و نهي از منكر در مركز و 439 شورا در شهرستان هاي اين استان فعاليت دارد.
محمود الله مرادي افزود: شوراهاي مركزي داراي 652 عضو و شوراهاي شهرستاني نيز داراي سه هزار و 251 عضو است و96 ياور مدارس نيز با يك هزار و 152 عضو فعاليت خود در مدارس استان را ادامه مي دهند.
به گفته وي 308 شورا با 2هزار و 359 عضو در بخش اصناف، 6 شوراي انجمن هاي مردمي، 315 گروه تذكر لساني با سه هزار و 150 عضو از ديگر شوراهاي فعال ستاد امر به معروف و نهي از منكر كردستان است.
وي افزود: 20 گروه از گروه هاي تذكر لساني با 200 عضو فعال اين استان را جامعه بانوان تشكيل مي دهند.
در اين آيين از اعضاي فعال شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر استان كردستان تجليل شد.
اول تا هفتم ماه محرم به عنوان هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده و در سال جاري نيز اين هفته با شعار 'همه مسئوليم' از 12 تا 18 مهر كار خود را آغاز كرده است.
حفظ فرهنگ عاشورائي، ارتقا معنوي دانش آموزان و دانشجويان، سلامت محيط اداري، سلامت نهاد خانواده و زنان، تقويت اقتصاد مقاومتي و باورهاي ديني ، حمايت از آمر به معروف و ناهي از منكر و سلامت محيط كسب و كار شعارهاي اين هفته امر به معروف و نهي از منكر است.
ستاد امر به معروف و نهي از منكر كردستان برنامه هاي سال جاري خود در اين هفته را در محورهاي مختلف از جمله تاكيد بر انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر در اداره ها و نهادها، تاكيد بر انجام اين فريضه در تقويت عفاف و حجاب، سازماندهي طلايه داران با تاكيد بر نقش مساجد، اماكن، محلات و تشكل هاي مذهبي آغاز كرده است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسين زاده
**منتشركننده: عبدالله رحماني