۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82259490
T T
۰ نفر
امر به معروف و نهي از منكر وظيفه تمامي مسلمانان است

زاهدان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: براي سالم ماندن جامعه از فساد، تباهي و زشتي اجراي فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر وظيفه همه مسلمانان است.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زاهدان با تسليت ايام سوگواري امام حسين(ع) اظهار داشت: هدف قيام امام حسين(ع) اجراي امر به معروف و نهي از منكر بود زيرا جامعه اسلامي بعد از رحلت رسول اكرم(ص) دچار چنان انحرافي شده بود كه به راحتي منكر را انجام مي دادند و معروف به فراموشي سپرده شده بود.
عضو خبرگان رهبري بيان كرد: امام حسين (ع) براي اجراي فريضه مهمي كه رسالت پيامبران نيز بود قيام كرد تا يك جامعه اسلامي واقعي به دنيا عرضه كند.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان افزود: زماني كه امام حسين(ع) سفر حج شان را نيمه تمام رها و قصد رفتن از مكه را كردند از ايشان پرسيدند چه سفري در پيش داريد كه مراسم حج را رها مي كنيد كه امام(ع) فرمودند سفر دين در پيش دارم.
امام جمعه زاهدان بيان كرد: مديريت پيش بيني شده براي دين اسلام به گونه اي است كه عموم مردم را براي حفظ سرنوشت خودشان، جامعه، سلامت محيط زندگي و بقاي دين شان وظيفه مند كرده است.
عضو خبرگان رهبري افزود: زيباترين مهندسي را اسلام به بركت قرآن و سنت رسول خدا(ص) طراحي كرد كه آحاد جامعه در تعيين سرنوشت خودشان دخيل هستند و نمي توانند نسبت به موضوعات پيرامونشان بي تفاوت باشند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان گفت: حضرت امام خميني(ره) نيز با پيروي از دستورات اسلام انقلاب اسلامي را به گونه هاي بنا نهادند كه از عالي ترين تا پايين ترين مقام كشور بر پايه آراي مردم انتخاب مي شوند كه هيچ حكومتي را در دنيا سراغ نداريم اين همه به نظر مردم خودشان اهميت بدهد.
آيت الله سليماني اظهار داشت: دين اسلام براي سلامتي جامعه 2 قالب مهم و اساسي، امر به معروف و نهي از منكر را بنا نهاده كه تمام مسلمانان وظيفه دارند به اين 2 امر مهم عمل كنند تا از هر گزندي در امان بمانند.
امام جمعه زاهدان تصريح كرد: وقتي كسي دارد منكري را تذكر مي دهد نبايد فرد ديگري به او بگويد به شما ربطي ندارد زيرا تذكر لساني وظيفه يك مسلمان در برابر فعل منكر است.
عضو خبرگان رهبري بيان كرد: تمام آيات قرآن در راستاي تعيين وظيفه عمومي امر به معروف و نهي از منكر بنا شده و كسي كه اين كار را انجام دهد كار قرآني كرده است.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان گفت: وقتي كه دسته هاي عزدار در روز تاسوعا و عاشوراي حسيني به خيابان ها مي آيند بايد كار معروفي انجام دهند و روي پرچمي بنويسند نماز اول وقت فراموش نشود اين يك كار حسيني است.
آيت الله سليماني اظهار داشت: امام حسين (ع) در بدترين شرايط در ميدان جنگ هنگامي كه وقت نماز ظهر شد به نماز ايستادند و اين فريضه الهي را در چنين شرايط ترك نكردند.
امام جمعه زاهدان بيان كرد: عزاداران حسيني وقتي كه مشغول سينه زني و زنجير زني هستند هنگامي كه نماز ظهر شد همه وظيفه دارند به نماز اول وقت بيايستند زيرا امام حسين(ع) در ميدان جنگ چنين كاري را كردند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به فيش هاي نجومي افزود: حدود 6 ماه از ماجراي افشاي حقوق هاي نجومي مي گذرد و مردم انتظار برخورد جدي با مديران متخلف را دارند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان خاطر نشان كرد: مديران متخلف بايد شناسايي و با آنها برخورد قاطع شود و اموال بيت المال را برگردانند.
3213 **6081 خبرنگار: اكبر نوري ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
۰ نفر