۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82259740
T T
۰ نفر
تاكید امامان  جمعه  استان اصفهان بر سلامت و اصالت عزاداری ها

اصفهان - ایرنا - خطیبان و امامان جمعه استان اصفهان خواستار پرهیز از بدعت های نادرست، حفظ سلامت آئین های عزاداری محرم و رعایت آداب سوگواری شدند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان هیات های عزاداری در ایام محرم را از ایجاد مزاحمت و سلب آسایش مردم برحذر داشت.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: امامان و پیشوایان دینی همواره با عطوفت و مهربانی رفتار می كردند و همین باعث می شد كه حرف و یاد آنان در دل مردم جای گیرد.
نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان افزود: هیات های مذهبی نباید فعالیت های خود را تنها معطوف به زنجیرزنی و سینه زنی كنند، بلكه باید در درك این رویداد مهم دینی بكوشند.

** امام جمعه كاشان: حمایت رژیم صهیونیستی از داعش بركسی پوشیده نیست
نماینده ولی فقیه و امام جمعه كاشان گفت: رژیم صهیونیستی آشكارا از گروه تكفیری داعش، حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده می كند.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه این هفته كاشان با اشاره به ماه محرم به عنوان مظهر شكوه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و هفته نخست این ماه به عنوان امر به معروف و نهی از منكر گفت: خطیبان، اهل منبر و مداحان باید از این فرصت ها برای بیان هدف های واقعه عاشورا استفاده كنند.

**امام جمعه اردستان گفت : سوگواران حسینی مراقب ورود منكر به عزاداری ها باشند وشیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اجرای آئین های سنتی برای عزاداری های تاسوعا و عاشورا، مراقب باشند ورود منكر به سوگواری ها باشند.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه نماز جمعه با تاكید بر اقامه نماز ظهر عاشورا، اظهار كرد: امام حسین (ع) برای احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر قیام كرد.

**امام جمعه زرین شهر با تاكید بر اهمیت رعایت دقت درعزاداری ها گفت: هیات های مذهبی با دقت كامل ضمن مراقب از اصل عزاداری و اهداف بلند عاشورا مراقب سلامتی عزاداران خود باشند وخدای ناكرده با كوتاهی باعث گرفتاری مردم نشوند.
حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان افزود: باید در حركت دسته جات مراقب باشیم دچار بدعت ها نشویم واز آلات و ابزار غربی كه با پایه واصل عزاداری منافات دارد .

**حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد امام جمعه خور و بیابانك گفت : در فرهنگ عاشورای حسینی و معرفت شناسی اهل بیت علیه السلام، شجاعت، رشادت، ایثار، شهادت طلبی، حجاب، عفت، عزت و خداشناسی موج می زند.

** حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان امام جمعه تیران و كرون در خطبه های امروز نماز جمعه تیران گفت: همانگونه كه برای اقامه عزای امام حسین(ع) برنامه ریزی و فعالیت داریم باید برای احیا هدف قیام این امام بزرگوار نیز كار كنیم و با همبستگی و اتحاد امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه محقق سازیم.

** امام جمعه نایین: تاسوعا و عاشورای حسینی فرصتی ارزشمند برای خودسازی است.
حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع نایین افزود: عزاداری های ما باید در شأن امام حسین (ع) باشد.
وی اظهار كرد: اما نباید با تظاهرسازی، خود را دلگرم كنیم بلكه ضروری است خرافه و بدعت را كنار بگذاریم و گام های ما در این عزاداری ها، به قصد قربت الی الله باشد.

** حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه چادگان درنماز عبادی سیاسی جمعه این هفته چادگان اظهار كرد: حادثه كربلا بسیار فراگیر بوده است، نهضت امام حسین (ع) درس بزرگی دارد كه باید حفظ شود واین درس بزرگ را باید به نسل جوان انتقال داد تا بدانند قیام امام حسین (ع) برای نشر دین ، نماز وقران بود.
** حجت الاسلام روح الله امینی امام جمعه نطنز امر به معروف و نهی از منكر در جامعه را ضروری دانست و بر حفظ شعائر مذهبی در عزاداری ها تاكید كرد .
امام جمعه گلپایگان نیزگفت:مهمترین هدف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا، اعتلای دین، احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه است.
1339 /**انتشار دهنده: محمد سلطانمرادی