۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱
کد خبر: 82261014
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه درهمدان:امر به معروف و نهی از منكر ساز و كار لازم را ندارد

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح كرد: امر به معروف و نهی از منكر ساز و كار لازم را ندارد و برخی مواقع حرف هایی كه می زنیم موجب رنجش افراد می شود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز شنبه در همایش روسا و اعضای ستادها و شوراهای امر به معروف و نهی از منكر دستگاه های اجرایی استان همدان در ذكر اهمیت امر به معروف بیان كرد: اگر همه عبادت ها را در یك سو بگذارند و در طرف دیگر امر به معروف را قرار دهند این 2 قابل سنجش نخواهند بود.
آیت الله طه محمدی اضافه كرد: اگر به معنای واقعی امر به معروف و نهی از منكر زنده شود همه مبانی اسلام اخلاق، اعتقاد و عرفان زنده می ماند در غیر اینصورت حج، زكات، اخلاق و جهاد می میرد.
وی تاكید كرد: چرا باید در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب فكری برای امر به معروف نشده باشد در حالیكه من بر این باور بودم با پیروزی انقلاب وزارت امر به معروف و نهی از منكر كه امام راحل نیز این ایده را داشت تشكیل شود.
امام جمعه همدان تصریح كرد: انسان خجالت می كشد وقتی می بیند، ورزش دارای وزارتخانه با بودجه بالا است ولی برای امر به معروف 600 میلیون ریال بودجه اختصاص یافته است.
آیت الله محمدی افزود: اگر ارگانی مثل سپاه پاسداران و نیروی انتظامی گوشه ای از فریضه امر به معروف را اجرایی می كنند این به معنای اجرای این فرایض نیست.
وی تصریح كرد: حقیقت امر به معروف برای ما روشن نشده است چون امر به معروف برای سپاه پاسدارن نیامده بلكه همه در اجرای آن وظیفه دارند و امر به معروف و نهی از منكر به معنای نظارت عموم بر عموم است.
وی بروز اختلاس، تخلف و مسائلی را ناشی از بی توجهی به امر به معروف دانست و گفت: این همه اختلاس در بانك ها صورت گرفته است كدامیك از كارمندان جرات كردند به مافوق خود تذكر بدهد یا نصیحت كند؟
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار كرد: فضای امر به معروف و نهی از منكر باید به گونه ای باشد كه یك طلبه سال اول بتواند به نماینده ولی فقیه در استان تذكر بدهد .
آیت الله محمدی افزود: وقتی سخن از فریضتین به میان می آید همه اذهان به سمت منكرات معطوف می شود در حالیكه اگر امر به معروف جدی گرفته شود دیگر نیازی به نهی از منكر نیست.
وی با تاكید بر اینكه نباید تنها با منكرات بجنگیم اضافه كرد: 90 درصد منكرات بخاطر این است كه افراد شناختی از معروف ندارند بگونه ای كه برخی مسلمان هستند ولی نمی دانند حجاب از ضروریات دین است.
عضو خبرگان رهبری بیان كرد: امر به معروف مادر تمامی مسائل است بنابراین باید وزارتخانه برای آن دایر شود همچنین دانش سرایی برای تربیت آمر به معروف و ناهی از منكر تاسیس گردد.
آیت الله طه محمدی اضافه كرد: در این صورت نیروی خاص برای امر به معروف و نهی از منكر تربیت می شوند و برای شناسایی این افراد به آنها یونیفورم خاصی اختصاص می یابد.
وی تصریح كرد: علت اینكه امروز برخی ها به مقابله و ضرب و شتم آمران به معروف می پردازند تنها بودن این افراد است، وگرنه اگر یك نفر به 10 و 100 نفر تبدیل شود كسی جرات نمی كند حرفی بزند.
دهه اول محرم به عنوان امر به معروف و نهی از منكر نامگذاری شده است.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
۰ نفر