۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82261895
T T
۰ نفر
تجليل از برنده مدال طلاي جشنواره بين المللي نقاشي مجارستان در مهاباد

مهاباد- ايرنا- همزمان با روز جهاني كودك، در مراسمي از طريفه محمود كاكي، نوجوان 14 ساله مهابادي و برنده مدال طلاي جشنواره بين المللي نقاشي بوداپست توسط فرماندار مهاباد و مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي تجليل شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي روز يكشنبه در اين مراسم كه در مركز شماره يك اين كانون در مهاباد برگزار شد، گفت: در بين مراكز كانون در سطح استان شهرستان مهاباد هميشه پيشرو بوده است.
جواد زاهدي افزود: در دوره اي كه تعريف كودك و آموزش كودكان تغيير كرده است، بايد ما نيز بر اساس نيازهاي روز حركت كنيم تا دينمان در حق كودكان ادا شود.
وي در مورد برنامه هاي هفته ملي كودك و روز جهاني كودك در آذربايجان غربي گفت: در هفته ملي كودك بيش از 300 مراسم در 33 مركز كانون استان برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، 2 تنديس طلا و يك تنديس نقره جشنواره بين المللي نقاشي كودكان بيمار در بوداپست مجارستان به اعضاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي رسيد.
طريفه محمودكاكي 14 ساله از كانون شماره يك مهاباد نشان طلاي گروه سني 13 تا 17 سال و الينا الياسي از كانون بوكان نشان طلاي گروه سني 7 تا 10 سال و آيشن باقرالموسوي از كانون ماكو نشان نقره همين گروه سني را در دومين مسابقه بين المللي نقاشي كودكان بيمار در بوداپست مجارستان دريافت كردند.
معاون سفير ايران در مجارستان و نيما رضايي رئيس دومين جشنواره بين المللي نقاشي كودكان بيمار نيز كودكان ايراني را كه به همراه خانواده هاي خود در مراسم دريافت جوايز در بوداپست مجارستان حضور داشتند، همراهي كردند.
يك هزار و 300 اثر از 24 كشور دنيا با ارسال آثار نقاشي كودكاني كه سابقه بيماري و بستري شدن در بيمارستان را داشته اند، در اين مسابقه شركت كردند كه از بين نامزدهاي اصلي جشنواره از كشورهاي ايران، هنگ كنگ، آلمان، تركيه، يونان، هندوستان، استراليا، مجارستان، بلاروس، تونس، بلغارستان، روماني، آذربايجان و برزيل در نهايت از 12 اثر برگزيده از كشورهاي مختلف در چهار گروه سني، با اهداي هديه و تنديس جشنواره در بوداپست تقدير شد.
چهار كودك (سه كودك از آذربايجان غربي و يك كودك از تهران) نمايندگان برگزيده ايران در اين مسابقه بودند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي با ارسال 50 اثر در اين مسابقه حضور داشت.
دومين جشنواره بين المللي نقاشي كودكان بيمار، از اول مهرماه همزمان با بازگشايي مدارس ، در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در تهران و همزمان در 30 شهر دنيا آغاز به كار كرد.
گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشكي تهران با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي Semmelweis مجارستان و همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و بيش از 60 نهاد و سازمان دولتي، غيردولتي و انجمن هاي خيريه داخلي و خارجي با هدف ارتقاي روحيه كودكان بيمار از طريق پيوند هنر و سلامت در فراخواني از تمامي كودكاني كه سابقه بيماري و بستري شدن در بيمارستان داشته اند، خواست با ارسال نقاشي به دبيرخانه اين جشنواره، خاطرات و تجربيات دوره درمان خود را ارايه كنند.
در نخستين جشنواره نقاشي كودكان بيمار سال 94 كه توسط گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشكي تهران به ميزباني ايران برگزار شد و كودكان 26 كشور جهان با ارسال نزديك به هزار اثر در آن شركت كردند نيز تعدادي از اعضاي كانون از جمله 12 عضو كانون آذربايجان غربي در ميان برگزيدگان بودند.
هفته ملي كودك 15 تا 21 مهر ماه گرامي داشته مي شود.
3093/2093**خبرنگار: پيمان پاكزاد **انتشار دهنده: صابر چهرقاني