۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82262118
T T
۰ نفر
استقبال گروه های فلسطینی از عملیات شهادت طلبانه قدس/ آخرین خبرها

قدس – ایرنا - «مصباح ابو صبیح » جوان فلسطینی امروز (یكشنبه) درعملیاتی شهادت طلبانه ، درمحله شیخ جراح قدس اشغالی با گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی وارد درگیری مسلحانه شد كه در نهایت 8 نظامی صهیونیست در این درگیری زخمی شدند و خود نیز به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، برخی از منابع خبری فلسطینی اعلام كرده اند كه دو نظامی صهیونیست به هلاكت رسیده و وضعیت چند تن از زخمی های صهیونیست هم وخیم است.
این جوان (39 ساله) فلسطینی از فعالان جنبش حماس در قدس و از محافظان مسجدالاقصی بود و براساس تصمیم رژیم صهیونیستی برای مدت 15 روز نباید به این مسجد مبارك نزدیك می شد.
نظامیان صهیونیست سرگرم جست وجو در محل درگیری ها برای یافتن شركای احتمالی مصباح هستند و همچنین به منزل او در حی سلوان قدس یورش برده اند.
پلیس رژیم صهیونیستی انتشار هرگونه اخباری در مورد این عملیات شهادت طلبانه را ممنوع اعلام و تدابیر امنیتی شدیدی را هم در قدس به ویژه در مكان اجرای عملیات برقرار كرده است.
درهمین حال گروه های فلسطینی با استقبال از این عملیات شهادت طلبانه آن را تبریك گفته و واكنشی طبیعی به جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین دانسته اند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) این عملیات را شجاعانه و پاسخی كاملا طبیعی به جنایت های روزانه دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین دانست.
«فوزی برهوم» یك سخنگوی حماس تاكید كرد كه این عملیات نشان داد انتفاضه قدس به قوت خود باقی است و ادامه دارد.
برهوم گفت: عملیات شهادت طلبانه امروز ثابت كرد كه تمامی تلاش های دشمن صهیونیستی برای تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین و سركوب و مهار انتفاضه قدس بی نتیجه بوده است.
«خالد بطش » از رهبران حماس هم با استقبال از این عملیات، تاكید كرد كه مقاومت حق مسلم تمامی فلسطینیان است.
بطش خاطرنشان كرد كه ما هرگز از مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست كوتاه نمی آییم و تا زمانی كه اشغالگری ادامه داشته باشد مقاومت نیز پابرجا خواهد بود.
وی تصریح كرد: ملت فلسطین هرگز در برابر ادامه سیاست های تجاوزكارانه رژیم صهیونیستی و یهودی سازی مسجد الاقصی ساكت نمی نشیند و چنین عملیاتی كاملا پیش بینی شده بود.
«خالد ازبط » سخنگوی جنبش مقاومت مردمی فلسطین نیز خاطر نشان كرد كه عملیات قهرمانانه قدس از نظر زمان و مكان بی نظیر بود و پاسخی قاطع به تمامی آنانی است كه گمان می كردند انتفاضه به پایان رسیده است.
ازبط تاكید كرد كه اجرای این عملیات در مركز قدس بیانگر این است كه قدس شهری اشغال شده است و دفاع از آن امری مشروع است.
وی گفت: زمان اجرای این عملیات شهادت طلبانه ثابت كرد كه ملت فلسطین قادر است از تمامی موانع امنیتی دشمن عبور كرده و دست به عملیات های دلاورانه بزند و امروز به دشمن ثابت شد كه ملت فلسطین بسیار قوی تر از آن چیزی است كه اشغالگران گمان می كنند.
ازبط تمامی ملت و گروه های مقاومت فلسطین را به گسترش دامنه رویارویی و عملیات های فداكارانه در كرانه باختری فراخواند.
جنبش « مجاهدان فلسطین» هم تاكید كرد كه عملیات شهادت طلبانه قدس نشان داد كه انتقاضه قدس با وجود همه تهدیدها و توطئه ها ادامه دارد.
« سالم عطاءالله» عضو دبیرخانه این جنبش خاطرنشان كرد كه انتفاضه قدس با خون جوانان فلسطینی ادامه می یابد و این جوانان تسلیم توطئه ها نمی شوند.
گردان های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح هم این عملیات فداكارانه را تبریك گفت و آن را انتقامی از جنایت های اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین و تجاوز اخیر علیه نوارغزه دانست.
خاورم * 387* 1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی