۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲
کد خبر: 82263717
T T
۰ نفر
ایجاد 200 ایستگاه گرد و خاك سنجی در انتظار تامین اعتبار

ساری - ایرنا - رئیس سازمان هواشناسی تاسیس 200 ایستگاه ویژه گرد و خاك سنجی را در كشور ضروری دانست و گفت كه یكصد میلیارد ریال اعتبار برای این كار نیاز است.

داود پرهیزكار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : در حال حاضر شبكه پایش پدیده گرد و خاك كشور كامل نیست ولی با توجه به وضعیت ریزگردها در كشور این كار ضروری است.
وی با اشاره به این نكته كه ریزگرد در ادبیات كشور همان گرد و خاك است ، گفت : در سال های اخیر تعداد رخدادهای گرد و خاك كشور زیاد شد و حساسیت خاصی نیز در دولت یازدهم برای حل این مشكل به وجود آمده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : سازمان هواشناسی نیز به صورت تخصصی تر وارد عمل شده است و هم اكنون پیش بینی وضعیت گرد و خاك را در مدل های مختلف پردازش و اطلاع رسانی می كند.
وی به فعالیت چهار هزار و 500 ایستگاه هواشناسی در كشور اشاره كرد و افزود : هم اكنون اطلاعات این ایستگاهها به شكل برخط به سازمان مركزی ارائه و سپس در مدل های مختلف پردازشی ، پیش آگاهی و پیش بینی به جامعه هدف اطلاع رسانی می شود.
پرهیزكار پایش كامل وضعیت هوای كشور را نیازمند افزایش تعداد ایستگاه هواشناسی دانست و گفت كه با توجه به كوهستانی بودن بخش زیادی از وسعت كشور ، به یكهزار و 500 تا چهار هزار ایستگاه جدید نیاز داریم.
وی با تاكید بر این كه در برنامه پنج ساله ششم توسعه به افزایش ایستگاههای هواشناسی كشور توجه شده است ، افزود : امروز اطلاعات هواشناسی برای مردم جامعه ما كاربردی شده است و توسعه هواشناسی كاربردی راهداری و جاده ای هم اكنون با پیش بینی ' خرد مقیاس كوتاه مدت ' در حال اجراست.
رئیس سازمان هواشناسی كشور از راه اندازی هواشناسی كاربردی كشاورزی به صورت نسخه خودكار در آینده نزدیك خبر داد و بیان داشت : در این روش پایش اطلاعات ، پیش آگاهی و پیش بینی هواشناسی كشاورزی برای تمام كشاورزان و مسئولان این بخش مهم اطلاع رسانی می شود.
وی با اعلام این كه در حال حاضر پیش بینی بلند مدت هواشناسی سه تا پنج ماهه است ، گفت: صحت پیش بینی هواشناسی كشور 70 تا 80 درصد و برابر با استاندارد جهانی است.
به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان هواشناسی كشور به منظور معرفی مدیركل جدید هواشناسی مازندران به این استان سفر كرد .
سید محمدرضا رضوی امروز در نشستی با حضور مسئولان استانی و مدیران و جمعی از كاركنان هواشناسی مازندران به عنوان مدیركل جدید هواشناسی استان معرفی و از خدمات نوربخش داداشی در این سمت قدردانی شد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی كرویی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
۰ نفر