۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۸:۱۱
کد خبر: 82264116
T T
۰ نفر
چهارمحال و بختياري به استقبال عزاي تاسوعاي حسيني رفت

شهركرد-ايرنا- همزمان با فرارسيدن تاسوعاي حسيني ،شور عزا و ماتم در شهرهاي چهارمحال و بختياري اوج گرفته است.

به گزارش ايرنا،همزمان با تاسوعاي حسيني ،دسته هاي عزاداري در شهرهاي مختلف چهارمحال و بختياري ،دوشنبه شب در شهرها و روستاهاي اين استان به راه افتاد.
مردم چهارمحال وبختياري در مساجد، تكايا و حسينيه ها براي قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس عليه الاسلام سوگواري مي كنند.
همه مناطق شهري و روستايي چهارمحال و بختياري همزمان با تاسوعاي حسيني داغدار سوگ علمدار كربلا قمر بني هاشم عليه السلام است و مردم استان با شركت در آيين هاي ويژه ،ياد علمدار رشيد دشت كربلا را گرامي دارند.
در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) شهركرد نيز آيين ويژه تاسوعاي حسيني با حضور پرشور مردم مركز استان برگزار مي شود و مداحان و مرثيه سرايان به ياد حضرت عباس عليه السلام نوحه خواني و مرثيه سرايي مي كنند.
چهارراه بازار شهركرد نيز اين شب ها با كاروان گرداني و دسته هاي عزاداري سه مسجد نو، مسجد ابو محمد و مسجد جامع روبرو است و عزاداران اين مساجد در گرد امامزادگان شهركرد عزاداري مي كنند.
برگزاري روضه خانگي حضرت عباس عليه السلام در خانه ها از سوي بانوان در چهارمحال و بختياري در غم شهادت علمدار كربلا در حال برگزاري است.
در روز تاسوعا نيز از بعد از ظهر سه شنبه ،دسته ها و هيات هاي مذهبي با حركت در خيابان ها و معابر به مرثيه سرايي و عزاداري براي شهداي كربلا مي پردازند.
به گزارش ايرنا،ايين هاي عزاداري در محرم امسال از سوي بيش از يك هزار هيات مذهبي در چهارمحال و بختياري در حال برگزاري است.
2097