۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82264415
T T
۰ نفر
شهادت عزاداران تاسوعا 89 در چابهار سبب افزايش هيات هاي مذهبي شده است

چابهار- ايرنا- امام جمعه چابهار در جنوب سيستان وبلوچستان با گراميداشت سالروز شهادت شهداي حادثه تروريستي تاسوعاي حسيني چابهار گفت: پس از شهادت عزاداران شيعه و سني در حادثه تروريستي روز تاسوعاي حسيني آذر 89 در چابهار شمار هيات هاي مذهبي در اين شهرستان افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمد موسوي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عشق و ارادت به امام حسين (ع) سرور سالار شهيدان شيعه و سني نمي شناسد و اين مهم در تاسوعاي حسيني سال 89 كاملا نمايان شد.
وي گفت: در آن سال دنيا شاهد شهادت 40 نفر از افراد مومن و باتقواي شيعه و سني بود كه خود نمايانگر وحدت عملي است.
امام جمعه چابهار گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي ايران بايد بدانند با شيطنت آنان هيچ خللي در پيشرفت و آباداني كشور ما وارد نخواهد شد و بايد پس از سالها اين را بفهمند و از دشمني با انقلاب اسلامي دست بردارند.
حجت الاسلام موسوي بيان كرد: مراسم عزاداري ابا عبدالله الحسين در جاي جاي نقاط شهري و روستايي ايران اسلامي با شور و عظمت برگزار مي شود و عاشقان آن حضرت با برگزاري آيين هاي عزاداري در ماتم شهداي كربلا اشك مي ريزند.
وي گفت: عزاداران حسيني در روز تاسوعا در چابهار توسط دشمنان نظام و اسلام به شهادت رسيدند و خداوند شهدا را جاودانه و عاملان شهادت آنان را رسوا كرد.
وي بيان كرد: هم اينك در سراسر دنيا و از جمله در قلب آمريكا و ديگر كشورهاي مدعي ابرقدرتي جهان عزاداري حسيني برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، عوامل گروهك تروريستي مزدور اجنبي در روز 24 آذر سال 1389 با انجام عمليات تروريستي و انفجار در ميان هيات هاي عزادار تاسوعا در چابهار شمار زيادي از عزاداران شيعه و سني را شهيد و زخمي كردند.
3043** 6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد** انتشار دهنده: حيدر سراياني