۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82264930
T T
۰ نفر
كربلا بود فقط نام حسين /بغض عاشورا در كربلا تركيد

كربلا-ايرنا- ظهر عاشورا فرا رسيد، خيمه ها را به آتش كشيدند و با پايان مراسم مقتل خواني، به يكباره بغض كربلا تركيد و تنها نام حسين بود كه فضاي كربلاي معلا را پر مي كرد.

به گزارش خبرنگاران ايرنا، جمعيتي كه اهالي كربلا و مسئولان عتبه حسيني آن را ميليوني برآورد مي كنند، همزمان با اذان ظهر صف هاي نماز جماعت را تشكيل دادند و براي دقايقي كربلا آرام گرفت، اما اين آرامش چندان طول نكشيد و با ورود دسته هاي موسوم به هيات 'طويريج'، بار ديگر در حرم هاي امام حسين و ابوالفضل عباس(ع) و بين الحرمين و خيابان هاي اطراف ولوله بپا شد.
اين هيات بزرگ كه صدها هزار نفر در آن شركت دارند، صبح عاشورا از منطقه اي به نام طويريج در حومه كربلا دوان دوان به راه مي افتند و ظهر هنگام به حرمين مي رسند و با همان شور و به صورت دوان دوان وارد حرم امام حسين مي شوند و با عبور از بين الحرمين وارد حرم حضرت عباس (ع) شده و از درهاي شرقي آن خارج مي شوند.
با ورود اين دستجات به كربلا ، اين شهر پكپارچه نام حسين را صدا مي زد و در نتيجه آن كليه خيابان ها و كوچه هاي اطراف حرم بسته شد.
در مراسم امروز نيروهاي الحشدالشعبي بصورت انبوه تلاش بزرگي براي برقراري نظم و امنيت بعمل آوردند.
مراسم عزاداري روز عاشورا در كربلا با اقامه نماز جماعت و با پايان حركت طويريجي ها رسما خاتمه يافت و زائران و اهالي كربلا آماده مي شوند تا شامگاه چهارشنبه در شام غريبان اهل بيت و فرزندان حسين(ع) دوباره به ماتم بنشينند.
خاورم*1*1770**1392
انتشار دهنده: ابوالفضل بابايي