۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۲۳
کد خبر: 82265283
T T
۰ نفر
اجراي طرح جامع شبكه هاي فرعي آبياري در 16 هزارهكتار از اراضي كردستان

سنندج-ايرنا- مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي كردستان از اجراي طرح جامع شبكه هاي فرعي آبياري و زهكشي در سطح 16 هزار و 810 هكتار از اراضي استان خبر داد.

فرزاد حسني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين راستا شبكه آبياري تحت فشار زيويه به مساحت هزار و 104 هكتار در دهستان گشكي از توابع بخش مركزي شهرستان كامياران واقع شده و عمليات اجرايي فاز اول آن در سطح 640 هكتار در حال اتمام بوده و فاز دوم آن به مساحت 464 هكتار در حال عقد قرارداد با پيمانكار مجري است.
وي به شبكه آبياري تحت فشار گاران در بخش مركزي مريوان نيز اشاره كرد و گفت: اين شبكه داراي 2 فاز به مساحت 2 هزار و 956 هكتار است كه فاز اول آن به مساحت هزار و 640 هكتار در حال عقد قرارداد با پيمانكار مجري بوده و فاز دوم آن به مساحت هزار و 316هكتار در حال مطالعه و تهيه نقشه هاي اجرايي است.
مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي كردستان اظهار كرد: شبكه آبياري تحت فشار امير آباد و رمشت نيز در سطح 850 هكتار در بخش موچش از توابع شهرستان كامياران واقع شده و كل پروژه در حال عقد قرارداد با پيمانكار مجري است.
وي ادامه داد: شبكه هاي آبياري تحت فشار سامانه انتقال سد آزاد در سطح چهار هزار و 300 هكتار، شبكه آبياري تحت فشار سامانه انتقال سد ژاوه در سطح 2 هزار و 500 هكتار و شبكه آبياري تحت فشار زريوار در سطح هزار و 600 هكتار در حال مطالعه و تهيه نقشه هاي اجرايي است.
به گفته وي شبكه آبياري تحت فشار گاوشان در سطح سه هزار و 500 هكتار در حال بازنگري مطالعات انجام شده توسط شركت آب منطقه اي و تهيه نقشه هاي اجرايي است.
حسني اظهار اميدواري كرد: بتوانيم اين پروژه ها را در كوتاه ترين زمان ممكن به بهره برداري برسانيم.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي
** انتشار دهنده: مسعود احمدي