۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۷
کد خبر: 82265979
T T
۰ نفر
حسینیه امیر چقماق یزد میزبان اجتماع بزرگ هیات های مذهبی استان

یزد - ایرنا - مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از اجتماع بزرگ هیات های مذهبی این استان در حسینیه امیر چقماق خبر داد.

سید حسن حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجتماع مذهبی برای نخستین مرتبه بصورت استانی با حضور هیات های عزاداری روز شنبه 24 مهرماه مطابق با 13 محرم حسینی برگزار می شود.
وی ادامه داد: این اجتماع بزرگ عزاداری بعد از اقامه نماز ظهر و عصر بصورت یكپارچه تحت لوای یك پرچم با عنوان یزد حسینیه ایران و با مداحی یك مداح واحد و با شعار لبیك یا حسین انجام می گیرد.
این مسئول اظهار داشت: علیرغم اینكه یزد حسینیه ایران است تاكنون اجتماع یكپارچه هیات های مذهبی به این شكل برگزار نشده و این اقدام بسیار لازم و با حضور گسترده مردم ولایتمدار برگزار می شود.
حسینی گفت: شورای هیات های مذهبی یزد، دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران و سایر نهادها در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی نقش دارند و با حضور گسترده مردم مومن بر شكوه آن افزوده می شود.
وی با بیان اینكه یزد حسینیه ایران است برگزاری این مراسم را در حسینیه بزرگ مذهبی و تاریخی امیرچقماق حركتی مهم ذكر كرد كه در معرفی بیشتر دارالعباده به ملت ایران تاثیر زیاد دارد.
همچنین چون سال های گذشته مراسم روز 13 محرم در استان یزد از ابتدای صبح با حضور هیات های عزاداری در مسجد ملااسماعیل برگزار می شود.
7536/ 6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: محمد حسین فلاح تفتی