۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82267091
T T
۰ نفر
همداني ها در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني 592 واحد خون اهدا كردند

همدان- ايرنا-مسئول واحد جذب و آمار سازمان انتقال خون استان همدان گفت:مراجعه كنندگان به پايگاه هاي انتقال خون اين استان در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني 592 واحد خون اهدا كردند.

مهري كيوان راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد 308 نفر در روز تاسوعا و 284 نفر در روز عاشورا براي اهداي خون به بيماران نيازمند به پايگاه هاي ثابت و سيار انتقال خون استان مراجعه كردند و موفق به اهداي خون شدند.
وي ادامه داد:از ميان 592 نفر از اهدا كنندگان خون در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني در استان همدان 17 نفر زن و 575 نفر مرد بوده اند.
وي تصريح كرد: در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني 2 مركز ثابت در شهرهاي همدان و ملاير و همچنين هفت تيم سيار در شهرستان هاي كبودراهنگ، رزن و فامنين براي خون گيري از عزاداران حسيني فعال بوده است.
مسئول واحد جذب و آمار سازمان انتقال خون استان همدان اظهار كرد: 60 نفر از مراجعه كنندگان به پايگاه هاي اهداي خون استان شامل 55 مرد و پنج زن در طرح نوبت دهي نذر خون براي اهداي خون در روزهاي ديگر نام نويسي كردند تا نذر خون خود را در روزهايي كه طبق اعلام نياز بيمارستان ها براي دريافت خون تازه اعلام مي شود ادا كنند.
وي تاكيد كرد: در چهار سال اخير با توجه به ازدحام جمعيت داوطلبان اهداي خون در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) طرح نوبت دهي نذر خون در استان همدان اجرا مي شود و اسامي و شماره تماس داوطلبان دريافت مي شود تا از خون اهدايي اين افراد در زمان هايي كه بيمارستان هاو مراكز درماني به خون تازه نياز دارند استفاده شود.
كيوان راد افزود: نياز بيماران به خون و فرآوردهاي خوني هميشگي است و مختص به زمان خاصي نيست و همچنين به دليل كوتاه بودن عمر برخي از فرآورده هاي خوني و نيز ازدحام براي اهدي خون در ايام خاص مانند تاسوعا و عاشورا بهتر است اهدا كنندگان با برنامه ريزي و ثبت نام در طرح نذر خون اهداي خون را تنها به اين زمان هاي خاص موكول نكنند.
چند سالي است كه به دليل استقبال گسترده مردم در ايام عاشورا و تاسوعاي حسيني طرح نذر خون از سوي انتقال خون راه اندازي شده است و مردم عزادار حسيني با اهداي خون خود كه گرانمايه ترين نوع اهدا و انفاق و كمك به همنوع محسوب مي شود به كمك بيماران نيازمند به خون مي شتابند و زمزمه حيات را دو باره در دل هاي بيماران به جريان مي اندازند تا يار و ياور نيارمندان حوزه سلامت باشند.
1181
خبرنگار: الهام تدين**انتشار دهنده: