۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82268673
T T
۰ نفر
ارسال 60 اثر به دبيرخانه نخستين كنگره ادبي عقيله العرب

اروميه – ايرنا – مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: تاكنون 60 اثر به دبيرخانه نخستين كنگره ادبي سراسري عقيله العرب در اروميه ارسال شده است.

محمدباقر كريمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نخستين كنگره ادبي سراسري عقيله العرب به زبان تركي آذري 27 آبان ماه سال جاري در اروميه برگزار مي شود كه پس از انتشار فراخوان اين كنگره، تاكنون استقبال خوبي از آن صورت گرفته است.
وي اضافه كرد: آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين كنگره سراسري، دهم آبان ماه است و اميدواريم در 15 روز آينده آثار بسيار بيشتري به دبيرخانه اين كنگره به نشاني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي ارسال شود.
وي اظهار كرد: اين كنگره با هدف نقش و جايگاه حضرت زينب در زنده داشتن قيام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حريم و حرم و اشاعه فرهنگ ناب اهل بيت (ع) در 2 بخش فضائل و مناقب حضرت زينب (س) و مدافعان حرم برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در خصوص شرايط شركت در اين كنگره گفت: تركي آذري بودن زبان آثار ارسالي، امكان پذيرش حداكثر سه اثر از هر شاعر و عدم وجود محدوديت در قالب هاي شعري از جمله اين شرايط به شمار مي روند.
حجت الاسلام كريمي ادامه داد: شركت كنندگان بايد ضمن ارسال آثار به صورت تايپ شده، مشخصات كامل خود را نيز به همراه آثار ارسالي، بفرستند.
وي اضافه كرد: آثاري كه در خصوص مدافعان حرم ارسال شود، از امتياز ويژه اي برخوردار خواهند بود.
وي اظهار كرد: به نفرات نخست تا سوم بخش هاي فضائل و مناقب حضرت زهرا و مدافعان حرم، جوايز نفيس نقدي اعطا مي شود.
30 آبان ماه سال جاري مصادف با اربعين حسيني است كه اين روز از سال هاي گذشته به نام حضرت زينب (س) نامگذاري مي شود و مضمون مجالس حسيني نيز در خصوص مصائب آن حضرت مي باشد.
در منابع تاريخي به حضرت زينب كبري (س) عقيله العرب نيز گفته مي شود.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي**انتشاردهنده: صابر چهرقاني