۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۹:۵۲
کد خبر: 82270825
T T
۰ نفر
قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران به زودي اجرايي مي شود

تهران - ايرنا - قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران در آينده اي نزديك با انجام اصلاحات لازم اجرايي مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از بنياد شهيد،‌ محسن انصاري در نشست مشترك مشاوران وزرا و دستگاه هاي اجرايي در امور ايثارگران با اشاره به مهلت قانوني اصلاح قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، گفت: طبق قانون دي ماه سال جاري فرصت اجراي آزمايشي اين طرح به پايان مي رسد و بايد هرچه سريعتر براي اصلاح برخي نواقص يا بهبود آن اقدام كرد.
وي تصريح كرد: تاكنون حدود 45 جلسه براي رفع اشكالات قانون جامع و احيانا طرح برخي پيشنهادها با حضور دستگاه ها و سازمان هاي ذيربط برگزار شده است.
انصاري ادامه داد: تقاضا داريم كه دستگاه هاي مربوطه و مسئولان ذيربط و همه تشكل هاي مردم نهاد و همه ايثارگران چنانچه پيشنهادي براي بهبود قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران دارند، تا تاريخ دهم آبان ماه سال جاري به معاونت حقوقي و امور مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران ارسال كنند.
وي تصريح كرد: بنياد شهيد براي ارسال نظرات اصلاحي در تهيه لايحه جديد قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران فراخواني را داشته تا در بهبود اين قانون اقدامات جدي صورت گيرد.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه ضمن اشاره به عظمت و شكوه ماه محرم الحرام و قيام عاشورايي امام حسين(ع)، بر ضرورت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد و گفت: در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بايد به فرهنگ عاشورايي توجه داشت چراكه ما هرچه داريم از عاشوراست.
وي ادامه داد: انقلاب ما با تكيه بر همين فرهنگ عاشورايي به نتيجه رسيد و نظام جمهوري اسلامي وابسته به عاشوراست و آينده ما نيز از كربلا عبور مي كند و عاشورا آينده ساز نبرد انقلاب اسلامي با استكبار جهاني است.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران همچنين با اشاره به گزارش مشاور امور ايثارگران قوه قضاييه در اين جلسه با تاكيد بر اهميت و ضرورت نگاه توامان با فرهنگ ايثار و شهادت در تمامي نهادها و دستگاه هاي كشور، افزود: يكي از همين دستگاه هايي كه توانسته است به خوبي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت عمل كند، قوه قضائيه است كه اين دستگاه قضايي اكنون جايگاه ويژه اي نزد اذهان عمومي و مردم دارد.
وي ادامه داد: جايگاه امروز قوه قضاييه در جامعه مرهون تلاش هايي است كه مسئولان اين دستگاه از ابتداي انقلاب تاكنون داشته اند و اين امر نشان دهنده آن است كه در راس اين مجموعه هميشه روحاني و مجتهدي بوده است كه ارزشي عمل كرده و پايدار به آرمان هاي انقلاب و فرهنگ عاشورايي عمل كرده اند.
انصاري با تاكيد بر اينكه حدود يك سوم كاركنان و مسئولان قوه قضاييه از قشر فرهيخته ايثارگران و شاهد هستند، اظهار كرد: اميدواريم اين فرهنگ در ساير دستگاه ها مورد توجه واقع شده و در آينده نيز افراد بيشتري از قشر ايثارگر و شاهد در اين مجموعه ها فعاليت كنند. چراكه به مرور زمان افراد زيادي بازنشسته خواهند شد و مي بايست از ديگر ايثارگران براي جايگزيني اين افراد استفاده كنيم.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران همچنين به پيشنهاد تهيه تفاهم نامه مشترك بين بنياد شهيد با قوه قضاييه و وزارت دادگستري اشاره كرد و ادامه داد: اين نهاد آمادگي خود را براي اين مساله اعلام مي كند و چه بسا تاكنون مقدمات ارائه پيش نويس اين تفاهم نامه دنبال شده است.
انصاري در ادامه از برگزاري جلسات مشاوران وزرا و دستگاه هاي اجرايي در امور ايثارگران در وزارت خانه هاي مختلف استقبال كرد و افزود: برگزاري كنگره تجليل از ايثارگران در وزارت نيرو يك اتفاق خوب از سوي وزير نيرو بود كه قابل تقدير است و ساير وزارت خانه ها نيز مي توانند با برگزاري چنين جلسات تعامل في ما بين حول محور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه تقويت كنند.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به نقش بزرگي كه مدافعان حريم نظام اسلامي در اقتدار انقلاب اسلامي ايران دارند و همچنين فداكاري هاي آنان از حاضران در جلسه خواست از خانواده هاي مظلوم مدافع حرم سركشي كنند.
اجتمام**7268** 1569** تنظيم كننده: مهناز بيرانوند *انتشاردهنده: علي حبيبي
۰ نفر