۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82271444
T T
۰ نفر

رمال آينده نگر در سيرجان دستگير شد

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82271444
رمال آينده نگر در سيرجان دستگير شد

كرمان - ايرنا - فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان از دستگيري فردي در سيرجان كه با عنوان رمالي و آينده نگري از شهروندي 335ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري پليس سرهنگ محمدرضا ايران نژاد افزود: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه چندي پيش با فردي در خيابان كه خود را دعانويس و آينده نگر در مورد زندگي افراد معرفي كرد آشنا شدم و اين فرد به بهانه آينده نگري و پيش بيني اتفاقات آينده زندگيم، مبلغ 335 ميليون ريال وجه نقد را طي دو مرحله از من دريافت كرد.
وي افزود: به دنبال اين گزارش موضوع به صورت ويژه در دستور كار اداره جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان سيرجان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان اظهار كرد: در تحقيقات كارآگاهان مشخص شد متهم فردي غيربومي و كلاهبردار است و چندين فقره سابقه رمالي را در پرونده خود دارد.
وي عنوان كرد: با تكميل تحقيقات به دست آمده اقدامات ويژه پليسي به منظور دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت و با شناسايي محل هاي اختفاء وي، سرانجام متهم دستگير و در تحقيقات انجام گرفته به كلاهبرداري از شهروندان با بهانه دعانويسي و رمالي با شگردهاي مختلف اعتراف كرد.
سرهنگ ايران نژاد تصريح كرد: اين كلاهبردار پس از شناسايي سوژه هاي خود و بررسي و تحقيق در مورد زندگي آنها از افراد محل و همسايگان، با در اختيار داشتن اطلاعات فردي، از سوژه هاي خود، اقدام به كلاهبرداري مي كرده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه اين متهم از طريق دادسرا روانه زندان شد خاطرنشان كرد: افراد كلاهبردار معمولا شيك پوش، حراف و ولخرج هستند و با دادن وعده ازدواج، تامين شغل، حل مشكلات، دادن گذرنامه و گواهينامه و غيره قصد كلاهبرداري را دارند.
وي گفت: شهروندان بايد با هوشياري پس از اطمينان از نيت پليد طرف مقابل مراتب را سريع به مراكز 110 پليس اطلاع دهند.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7420/3029