معاون استاندارخوزستان:مشكلی در زمینه سازماندهی،جانمایی موكب ها و پذیرایی از زائران اربعین وجود ندارد

اهواز - ایرنا - معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان گفت: در زمینه سازماندهی و جانمایی موكب ها و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در سال جاری هیچ مشكلی احساس نمی شود و سعی شده خدمت رسانی به زائران تا پس از بازگشت آنها از عتبات عالیات ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا قدرت الله دهقان روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین كه با حضور جمعی از مدیران، فرماندهان ارتش و مسئولان استان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار كرد: اربعین بخشی از یك حركت ملی است و مسئولان كشوری نیز باید در كنار مسئولان استانی در جهت خدمات رسانی به زائران همكاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و دوبانده شدن جاده چذابه به همت مسئولان استانی بخصوص راه و شهرسازی استان ، امید است درسال جاری ترافیك سنگینی را دراین پایانه مرزی شاهد نباشیم.
معاون انتظامی امنیتی استاندارخوزستان ادامه داد: بحث توقفگاه خودرو یكی از موارد مهم برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی است كه جهاد نصر، سپاه و راه شهرسازی استان احداث 35 هكتار از توقفگاه چذابه را تقبل كرده اند.
وی بیان كرد: حدود یك كیلومتر نیز دیوار بتنی باید در پایانه مرزی چذابه نصب شود .
دهقان ادامه داد: مشكلات عمده آب پایانه مرزی شلمچه برطرف شده اما امسال موفق نشدیم مشكل آب پایانه مرزی چذابه را به صورت كامل رفع كنیم و امید است كه تا سال آینده آبرسانی به این منطقه نیز به اتمام برسد.
وی اظهار كرد: همچنین در بحث درمان نیز تمهیدات لازم انجام شده تا تجهیزات لازم امدادی و درمانی را در مرزها مستقر كنیم.
همچنین محمدتقی چهارمحالی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ستاد اربعین در شهرستان اهواز فعال شده و محل اسكان زائران از ورودی استان از سمت شهرستان اندیمشك، شیراز و چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
وی افزود: جانمایی مواكب بین راهی یكی از موارد مهمی است كه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ادامه داد: تامین پتو، آب ، غذا و پذیرایی از زائران نیز از دیگر اقدامات اجرایی است كه برای خدمات رسانی به زائران حسینی در پایانه های مرزی استان انجام شده است.
وی بیان كرد: در زمان حاضر 215 موكب در شلمچه و 160 موكب نیز در چذابه در حال آماده سازی است.
چهارمحالی تصریح كرد: همچنین ایجاد سامانه اطلاع رسانی لازم به منظور شناسایی و ساماندهی زائران متخصص و داوطلب برای ارائه خدمت به سایر زائران و همچنین تأمین چادر برای اسكان موقت از دیگر اقداماتی است كه در دستور كار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تعیین محل استراحت نیروهای خدمات رسان، راه اندازی فروشگاه های تأمین مایحتاج زائران، هماهنگی در راستای مشاركت ائمه جمعه ، جلب مشاركت های دستگاه های دولتی و غیردولتی در اسكان و تغذیه، تدارك بیش از دو هزار تن آرد نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
*** پیش بینی تردد حدود دو میلیون زائر از مرزهای خوزستان
همچنین در ادامه علی خدادادی مدیرعامل هلال احمر خوزستان پیش بینی كرد در ایام اربعین حدود دو میلیون نفر از مرزهای استان برای زیارت عتبات عالیات تردد كنند و در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی افزود: در راستای افزایش آمادگی تیم های خود نیز دوره های آموزشی لازم برگزار كرده تا بتوانیم نسبت به سال گذشته خدمات بهتری را به زائران ارائه كنیم.
مدیرعامل هلال احمر خوزستان ادامه داد: همچنین برگزاری مانور پدافند غیرعامل با موضوع آمادگی مقابله با بیماری های غیرواگیر نیز یكی دیگر از برنامه های آموزشی هلال احمر استان بود كه برگزارشد.
وی بیان كرد: استقرارهشت دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و استقرار یك خودروی ارتباطی سیار در مرز چذابه و پنج پست امدادی و پنج آمبولانس در شلمچه در دستور كار است.
7152/6065 خبرنگار: محمدرضا خبازان** انتشاردهنده: محمدرضا بنوره
كانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@