۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82274901
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت تبريز بر تقويت توان دفاعي كشور تاكيد كرد

تبريز- ايرنا - امام جمعه موقت تبريز با تاكيد بر تقويت توان دفاعي كشورگفت: آمادگي نيروهاي مسلح جرأت و تفكر تجاوز به جمهوري اسلامي را از دشمن مي‌گيرد.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تبريز اظهاركرد: دشمن همواره از ما هراس داشته و خواهد داشت و ما امنيت كنوني كشور را مديون ايثارگري رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و از خودگذشتگي نيروهاي نظامي و انتظامي و مدافعان حرم در زمان حاضر هستيم .
وي با اشاره به برگزاري رزمايش حريم ولايت با شركت نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از جمله نيروهاي پايگاه هوايي شهيد فكوري تبريز، برگزاري اين رزمايش را پاسخي به تهديدهاي توخالي دشمنان دانست .
وي با استناد به آيه 60 سوره شريفه انفال گفت: خداوند در اين آيه افرادي را كه آماده هستند و اجازه تجاوز به مملكت خود را نمي‌دهند ارج نهاده و همان طور كه مقام معظم رهبري نيز فرموده‌اند بايد نيروهاي مسلح چنان آمادگي داشته باشند كه دشمن تفكر جسارت به ايران را به گور ببرد.
خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انسان در اين دنيا بايد تمام تلاش خود را براي تهيه معاش دنيوي انجام دهد، اظهاركرد: بايد از اين دنيا توشه اي براي آخرت ذخيره كنيم زيرا كه اين دنيا مزرعه آخرت است.
آيت‌الله آل‌هاشم اضافه كرد: وقتي خداوند از نعمت هاي حلال خود در اختيار انسان قرار داده است، بايد انسان نيز از اين نعمت ها احسان كند تا موجب بركت شود .
وي بر تزكيه نفس تاكيد كرد و گفت: مديران و مسئولان چنانچه نتوانند نفسس خود را مهار كنند به جامعه و كشور آسيب مي زنند.
آيت الله آل هاشم با اشاره به فرارسيدن هفته تربيت‌بدني، گفت: سلامتي از نعمت هاي الهي است و ورزش موجب حفظ اين نعمت مي شود.
امام جمعه موقت تبريز به ديدار مقام معظم رهبري با نخبگان و دانشمندان جوان و تأكيد ايشان به حركت علمي اشاره كرد و گفت: درصورت حمايت از اين جوانان انديشمند، مسير پيشرفت هموار شده و توسعه درون زا محقق خواهد شد .
آيت‌الله آل‌هاشم، فرارسيدن سالگرد شهادت اولين شهيد محراب را يادآور شد و گفت: آيت‌الله قاضي طباطبايي به عنوان يكي از شاگردان امام راحل (ره) در راه خدا و براي ثبات انقلاب اسلامي از جان خود خواهد گذشت و اولين نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي بود كه براي هدايت مردم اين خطه و در راستاي آرمان‌هاي امام خميني(ره) تلاش فراوان كرد و در قيام مردم آذربايجان نقش بسزايي داشت.
وي در پايان با اشاره به اينكه امروز 19 ماه محرم است، گفت: از امروز اسراي كربلا راهي شام و كوفه شده‌اند و بايد عزاداري امام حسين(ع) در تمام اين روزها برپا شود.
امام جمعه موقت تبريز افزود: راه امام حسين(ع) راه مسجد و قرآن و نماز و راه خدا است و هر راهي كه به خداوند ختم شود نجات‌گر خواهد بود.
خبرنگار: پرويز انصاري
3071