۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82274995
T T
۰ نفر
ضرورت برخورد با فساد در حكومت ديني /مسئولان حكومت علوي اولين مدافعان دين و ديانت

كيش – ايرنا – امام جمعه كيش با بيان اينكه برخورد با فساد در حكومت ديني يك ضرورت و نياز است افزود : در شان نظام جمهوري اسلامي نيست كه در دستگاه هايي كه در مجموعه آنها پشتوانه اي از هزاران شهيد گلگون كفن است به دنبال فساد و رانت بود ، در مبارزه با فساد و براي به نتيجه رسيدن بايد تشريفات را كنار گذاشت .

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام حسن عليدادي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته كيش با تاكيد بر رعايت تقواي الهي در تمامي امور زندگي به اعتراض و افشا گري امام راحل عليه قانون ظالمانه كاپيتولاسيون اشاره كرد و گفت : قانوني كه به موجب آن بايد رعيت و مردم كشور تابع ارباب باشند، امام راحل با شجاعت هر چه تمام در مقابل اين قانون ظالمانه ايستاد و در مقابل حكومت موضع گرفت.
امام جمعه كيش شخصيت بنيانگذار جمهوري اسلامي را شخصيتي ممتاز بر شمرد و افزود : امام با شجاعت هر چه تمام عزت و سربلندي را به ملت ايران باز گرداند و با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ارباب هاي ديروز از صحنه خارج شدند كه اين از افتخارات جمهوري اسلامي است .
وي گفت : اين عزت و سربلندي در سايه اسلام به حدي است كه ايران امروز به يكي از محورهاي اصلي بحث نامزدهاي رياست جمهوري در انتخابات آمريكا تبديل شده است .
حجت الاسلام حسن عليدادي به ابلاغ سياست هاي انتخاباتي به دستگاه هاي مرتبط توسط رهبر معظم انقلاب و فرمايشات ارزشمند ايشان در جمع نخبگان كشور اشاره كرد و گفت : بر همه لازم است تا بر آن دقت و تامل بيشتري داشته باشند.
وي با تاكيد بر نياز مبرم كشور به ريشه كن كردن فساد در همه رده ها و حوزه ها اشاره كرد و گفت : فساد در دو محور به كشور رخنه مي كند يكي از راه انسان هاي پرقدرت و نفوذي در دستگاه ها كه بايد ريشه ان خشكانده شود.
امام جمعه كيش راه ديگر ورود فساد را دور زندن قانون دانست و گفت : برخي قانوني فساد مي كنند و قانوني رانت مي گيرند ، در حقوق هاي نجومي برخي قانون را دور زدند ، اين موضوع هميشه بوده و هست ، در شان نظام جمهوري اسلامي نيست كه در دستگاه هايي كه در مجموعه آنها پشتوانه اي از هزاران شهيد گلگون كفن است و در مرزهاي آن هر روز شهيدي تشيع مي كنند كسي به دنبال فساد و رانت باشد ، در مبارزه با فساد و براي به نتيجه رسيدن بايد تشريفات را كنار گذاشت .
حجت الاسلام عليدادي اظهار كرد : حركت ما به سمت تشكيل دولت و جامعه اسلامي است اما ما بايد به سمت شكل گيري تمدن اسلامي حركت كنيم و بستر لازم براي حضور حضرت ولي عصر (عج ) فراهم شود .

*مسئولان هر سخني را بدون تحقيق و تجزيه و تحليل نپذيرند
وي محور و كانون اصلي انجام اين وظايف را ملت ايران دانست و افزود : تاريخ نشان داده كه ملت ايران مي تواند به اين مسئوليت ها عمل كند و تمام وحشت دنيا از تشكيل حكومت اسلامي است .
به گزارش ايرنا ، امام جمعه كيش با تاكيد بر اينكه در حكومت علوي مسئولان نبايد در خفا كاري انجام دهند كه از بر ملا شدن آن واهمه داشته باشند افزود : مسئولان بايد قدرت تجزيه ، تحليل و تحقيق داشته باشند، فرد مسئول نبايد هرسخني كه در قالب شايعه از بدنه جامعه يا فرد را مي شنود باور و آن را نقل كند ، فردي كه مسئول است حق ندارد به شايعه بپردازد و در قالب مصاحبه يا سخن آن را پخش كند اين اقدام دروغگويي است .
خطيب جمعه كيش با بيان اينكه مسئولان نبايد به سخنان مردم و افكار عمومي بي توجه باشند تصريح كرد : اين بي توجهي دليل بر ناداني و جهل است ، يك مسئول در حكومت علوي نبايد سخناني را كه از بطن و سطح جامعه مي شنود را به طور كامل و بدون تحقيق بپذيرد و از طرفي هم به آن بي تفاوت باشد.
وي تصريح كرد : برخي از اين سخنان حاوي مطالب درستي است كه بايد پيگيري شود ، اگر مسئولي به سخنان مردم بي تفاوت بود نشانه جهل و ناداني او است

*برخورد جدي با فساد در حكومت ديني ضرورت است
حجت الاسلام عليدادي با بيان اينكه يك مسئول در حكومت علوي نبايد با قدرتي كه در دست دارد تنها به خواسته هاي قلبي خود توجه كند اظهار كرد : مسئولان بايد خود نگهدار و خويشتندار باشند ،زماني كه يك فرد از مسئولي انتقاد مي كند نبايد با او برخورد شود، اين رفتار با گفتمان علوي تناسبي ندارد .
خطيب جمعه كيش با تاكيد بر اينكه بر خلاف گفتمان و حكومت علوي در حكومت اموي كسي حق انتقاد ندارد ،به فرمايشات حضرت علي (ع) اشاره كرد و گفت : آن حضرت مي فرمايند از وظايف مسئول است كه با خواسته هاي نفساني ، خود خواهي ها و منيت هاي خود مبارزه كند نه اينكه قدرت و موقعيت خود را در خدمت هوي و هوس قرار داد.
وي گفت : آن حضرت مي فرمايند ، زماني كه فرد مسئوليت مي گيرد بايد از دين خدا دفاع كند ، حاكم ديني و مسئول حكومت علوي بايد اولين مدافعان دين و ديانت باشند .
به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام عليدادي با تاكيد بر اينكه نبايد صرف خوشامد گويي افكار عمومي درحوزه ايي ورود كرد كه در آن رضايت خدا نيست افزود : گاه مردم مطالبه اي دارند كه شايد به حق نباشد ورود در اين حوزه و پذيرفتن آن رضايت خدا را در پي ندارد .
خطيب جمعه با تاكيد بر اينكه در حكومت اسلامي مردم محوري داراي حدود است اظهار كرد : توجه به مردم بايد در چار چوب رضايت خدا باشد ، اگر مردم چيزي بخواهند كه با رضايت خدا همخواني ندارد يك مسئول حكومت علوي نبايد آن را بپذيرد.
امام جمعه كيش با اعلام اينكه در يك جامعه نمي توان همه را راضي نگهداشت گفت : عده اي در جامعه ويژه خوار و رانت خوار هستند ، افكار عمومي را تحريك مي كنند كه نبايد به آنها امتياز داد .
وي در ادامه به ترسيم دو گفتمان علوي و اموي از منظر حضرت علي (ع) پرداخت و گفت :گاه دو جريان در مقابل هم قرار مي گيرند كه هر دو به خدا، كتاب و پيامبر اسلام اعتقاد دارند ، يك جريان هم شعار مي دهد و هم عمل مي كند در مقابل جريان ديگر تنها شعار مي دهد و عمل نمي كند و از اسلام به عنوان ابزاري براي حكومت استفاده مي كند كه متاسفانه همين جريان هم به ظاهر در تاريخ ،جريان حكومت را دردست مي گيرد.
خطيب جمعه كيش با طرح اين سئوال كه خواص در آن زمان كجا بودند اظهار كرد : اينكه چرا جريان به ظاهر اسلامي مسلمان نماها پيروز مي شود اين است كه حكومت ، ثروت و قدرت در اختيار اين جريان قرار مي گيرد ، در پيوند حكومت و ثروت اگر خدا بر قلب ها حاكم نباشد به طور يقين فساد آفرين است ، برخورد جدي با فساد در حكومت ديني يك ضرورت است .
امام جمعه كيش به تغيير رئيس آموزش و پرورش كيش اشاره كرد و با قدرداني از خدمات رئيس سابق آموزش و پرورش و آرزوي موفقيت براي مسئول جديد ابراز اميدواري كرد كه شاهد تحول در آموزش و پرورش كيش باشيم .
نماز جمعه اين هفته كيش با حضور حجت الاسلام صالحي خوانساري ، جمعي از مسئولان و مردم در مصلاي بزرگ كيش برگزار شد.
1630**1641/ خبرنگار : مريم زبان دان - انتشار دهنده : امير برزي