۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82275902
T T
۰ نفر
شركت مرسك تردد خود را به صورت مستقیم به بنادر ایران آغاز می كند

تهران - ایرنا - معاون امور بندری و مناطق وی‍‍‍‍ژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اكنون 15 شركت كشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران تردد می كنند و شركت مرسك نیز اعلام آمادگی كرده است تردد خود را به صورت مستقیم به بنادر ایران آغاز كند.

جلیل اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرسك بزرگترین شركت كشتیرانی جهان است و ما از تردد این خط به بنادر ایران به صورت حمل مستقیم كالا ( لاینری ) استقبال می كنیم.
وی گفت: بدون شك حضور مجدد این شركت در بنادر ایران برای ما علامت مثبتی است كه پس از برجام شاهد خطوط بزرگ كشتیرانی در بنادر كشورمان هستیم و بنادر ایران به همه این شركت ها از جمله مرسك خدمات مورد نیاز ارائه خواهد داد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بیان این كه این سازمان تردد كشتی های شركت مرسك را به بنادر ایران به فال نیك می گیرد، افزود: تردد خطوط لاینری و حمل كالا به صورت مستقیم به بنادر ایران حمل كالاهای تجاری را به ایران بیش از پیش تسهیل می كند.
وی با بیان اینكه سازمان بنادر از تردد تمام خطوط كشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران استقبال می كند، گفت: با آغاز تحریم های ظالمانه تمام خطوط كشتیرانی جهان تردد خود را به بنادر ایران متوقف كردند و با لغو تحریم ها برخی از شركت های كشتیرانی از یك سال پیش رفت و آمد خود را به بنادر ایران آغاز كرده اند.
اسلامی افزود: برای تجار و صاحبان كالا ایرانی تنوع تردد خطوط كشتیرانی به بنادر ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و تردد كشتی های بزرگ شركت مرسك به بنادر ایران برنامه حمل كالا به صورت مستقیم به بنادر ایران را از مبدا تا مقصد متنوع خواهد كرد و تجار می توانند با این خطوط نیز كالاهای خود را از كشورهای مختلف جهان به بنادر ایران حمل كنند.
وی با اشاره به سفر وزیر حمل و نقل آلمان به ایران و مذاكره با مقامات بندری و دریایی اظهار داشت: در هیات آلمانی مدیران شركت های حمل و نقل كشتیرانی، تجاری و حوزه لجستیك بندری و دریایی حضور دارند و سفر این هیات به تهران می تواند در توسعه همكاری های دریایی بین ایران و آلمان بسیار تاثیرگذار باشد.
اسلامی افزود: با سفر وزیر حمل ونقل و زیر ساخت دیجیتال آلمان به همراه هیاتی از مدیران شركت های بزرگ كشتیرانی، بندری و دریایی این كشور به تهران، قرار است یك موافقتنامه توسعه همكاری های حمل و نقل دریایی بین وزیران حمل ونقل ایران و آلمان امضا شود.
وی اظهارداشت: ایران و آلمان از سال های گذشته در زمینه بندری و دریایی با یكدیگر همكاری نزدیكی داشتند و شركت های آلمانی برای انجام سرمایه گذاری در این حوزه در ایران علاقمند هستند.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از طرفی شركت های كشتیرانی آلمان برای استفاده از مسیر ایران برای حمل كالا به كشورهای آسیای میانه و كشور های ثالث بسیار تمایل دارند و گسترش همكاری های آموزشی و فنی بین دو كشور در حوزه دریایی و بندری و به خصوص در سازمان جهانی دریانوردی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گفته وی، طرفین آماده ارایه تسهیلات به خدمه كشتی های یكدیگر هستند و هم اكنون یكی از بزرگترین شركت رده بندی آلمان ( DNV-GL ) كار خود را در ایران آغاز كرده و قرار است با برگزاری كارگاه های آموزشی شركت های آلمانی در ایران شاهد، توسعه همكاری های دو كشور در این بخش باشیم.
اقتصام**1108 **1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده: مژگان توانا
۰ نفر