۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82278554
T T
۰ نفر

روسیه هم مرز ناتو رزمایش برگزار كرد

۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82278554
روسیه هم مرز ناتو رزمایش برگزار كرد

مسكو - ایرنا - همزمان با تداوم تنش های فزاینده بین مسكو و غرب بر سر استقرار اجزای سامانه پدافند موشكی آمریكا در شرق اروپا، نیروهای روسیه و بلاروس در مرز لهستان همپیمان ناتو رزمایش برگزار كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، رزمایش مشترك سه روزه «كریلاتایا پخوتا» (پیاده نظام بالدار) با شركت نیروهای هوابرد روسی و بلاروسی امروز (دوشنبه) در منطقه برست در غرب بلاروس پایان یافت.
شهر مرزی برست در مرز بلاروس و لهستان واقع شده و نیروهای آلمان نازی 22 ژوئن 1941 از این نقطه تجاوز خود را به شوروی آغاز كرده و پای این حكومت را به جنگ دوم جهانی كشاندند.
منطقه برست به لحاظ قرار گرفتن در مرز با لهستان كشور عضو ناتو، برای روسیه و بلاروس اهمیت راهبردی زیادی دارد و دو كشور در چارچوب توجه به مرزهای غربی همجوار با این پیمان نظامی تقویت توانمندی دفاعی آن را در كانون برنامه های خود قرار داده اند.
اطلاعیه وزارت دفاع روسیه حاكی است: در این رزمایش گردان های روسی و بلاروسی عملیات مقابله با دشمن فرضی و نبرد مرزی در جنگل و باتلاق را تمرین كردند.
در رزمایش نیروهای هوابرد روسیه و بلاروس بیش از یكهزار نظامی، حدود 150 دستگاه تانك و نفربر زرهی و چند فروند هواپیمای نظامی شركت داشتند.
روسیه و بلاروس كه مطابق قرارداد سال 1998، اتحاد سیاسی و اقتصادی دارند، همچنین عضو سازمان امنیت جمعی هستند و در چارچوب این سازمان همكاری نظامی و دفاعی انجام می دهند.
از سوی دیگر، ایجاد سامانه مشترك پدافند موشكی و هوایی بین مسكو و مینسك از دیگر همكاری های مهم به شمار می رود و روسیه چند دستگاه سامانه اس-400 به بلاروس تحویل داده است.
افزون بر استقرار اجزای سامانه پدافند موشكی آمریكا در شرق اروپا (لهستان و رومانی)، افزایش حضور نظامی ناتو و آمریكا نزدیك خاك روسیه از جمله لتونی، استونی و لیتوانی در منطقه دریایی بالتیك و كشورهای مولداوی، گرجستان و همچنین دریای سیاه سبب نگرانی مسكو شده است.
روسیه بارها اعلام كرده كه از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واكنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریكا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا