۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82278943
T T
۰ نفر

تكمیل 150 خانه بهداشت در روستاهای مازندران

۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82278943
تكمیل 150 خانه بهداشت در روستاهای مازندران

ساری-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت : با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سه سال اخیر 150 خانه بهداشت در روستاهای این استان ساخته شد.

به گزارش خبرنگارایرنا،دكتر محسن اعرابی عصر روز دوشنبه درنشست خبری در ساری میزان اعتبار هزینه ای برای ساخت خانه های بهداشت در مناطق روستایی مازندران با احتساب تجهیزات مورد نیاز درمانی حدود 200 میلیارد ریال اعلام كرد.
وی اضافه كرد : در سال جاری نیز عملیات ساخت 72 خانه بهداشت جدید در مناطق روستایی این استان با اعتبار 150 میلیارد ریالی در دستور كار قرار می گیرد.
اعرابی ساخت 31 مركز جامع خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری را از دیگر فعالیت های عمرانی دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشتی با اعتبار 280 میلیارد ریال اعلام كرد.
به گفته وی بزودی عملیات ساخت 14 مركز جدید بهداشتی و درمانی در مناطق شهری استان مازندران در دستور كار قرار می گیرد.
مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد كه 43 درصد در مناطق روستایی و مابقی در شهرها سكونت دارند.
طبق آمار با اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال 93 تاكنون دولت یازدهم سه هزار میلیارد ریال در حوزه درمان مازندران یارانه پرداخت كرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران در ادامه این نشست گفت: به دلیل كمبود اعتبار ناشی از مطالبات از شركت های بیمه ای، پرداخت حقوق پزشكان خانواده تا سه ماه در مازندران عقب افتاد.
به گفته اعرابی درحال حاضر پزشكان خانواده شهری سه ماه و همكارانشان در مناطق روستایی 2ماه حقوقشان را دریافت نكردند.
وی میزان مطالبات پزشكان خانواده استان مازندران را حدود 180 میلیارد ریال اعلام كرده است.
این مسوول دانشگاه علوم پزشكی اضافه كرد : در حالی این پزشكان از سه ماهه گذشته حقوقشان را دریافت نكردند كه از لحاظ قانونی با ورود به طرح پزشك خانواده حق ویزیت بیماران خارج از طرح را ندارند.
معاون دانشگاه علوم پزشكی مازندران دلیل عقب ماندگی حقوق پزشكان خانواده مناطق شهری و روستایی این استان را ناشی از مطالبات از شركت های بیمه ای به خصوص تامین اجتماعی اعلام كرد.
به گفته وی شركت های بیمه ای بابت دریافت خدمات درمانی افراد تحت پوشش حدود 6 هزار و 500 میلیارد ریال به مراكز درمانی مازندران بدهكارند.
در مازندران حدود یك هزار نفر در طرح پزشك خانواده با دانشگاه علوم پزشكی مازندران همكاری دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899