۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82279058
T T
۰ نفر
نياز به 30 پايگاه جديد اورژانس در يزد/ 30 درصد تماسها مزاحمت تلفني است

يزد - ايرنا - رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي يزد تعداد پايگاههاي اورژانس جاده اي ، شهري و پيش بيمارستاني استان را 42 مورد بيان كرد و با بيان اينكه از اين تعداد 17 پايگاه شهري و بقيه جاده اي است گفت: استان يزد به 30 پايگاه جديد اورژانس نياز دارد.

به گزارش ايرنا احمد دهقان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: پايگاههاي موجود با 65 خودرو آمبولانس، يك اتوبوس آمبولانس و 10 موتور آمبولانس به شهروندان خدمات ارائه مي كنند.
دهقان با بيان اينكه روزانه 300 تا 400 بار با اورژانس 115 تماس گرفته مي شود تصريح كرد: از اين تعداد 80 تا 100 درصد آنها منجر به انجام ماموريت و اعزام آمبولانس مي شود.
رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي يزد 30 درصد تماس ها با اورژانس را مزاحمت تلفني اعلام واضافه كرد: مزاحمت ها تلفني، موجب اشغال خطوط اين مركز و در نتيجه اختلال در امر امدادرساني مي شود.
وي خاطر نشان كرد: استاندارد كشوري رسيدن اورژانس به محل حادثه در بخش شهري هشت دقيقه و جاده اي 15 دقيقه است كه يزد پيشتر از استانداردها است.
رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي يزد اضافه كرد: زمان رسيدن اورژانس به محل حادثه يزد در بخش شهري هفت دقيقه و جاده اي 12 دقيقه است.
وي در ادامه از ايجاد سه پايگاه جديد اورژانس در شهر يزد در سالجاري خبر داد و گفت: بيشترين ماموريتهاي اورژانس در بخش حوادث ترافيكي است و تعداد ماموريتهاي اين بخش در شهر يزد بيشتر از جاده است.
دهقان به راه اندازي پايگاه اورژانس هوايي در استان اشاره كرد و افزود: اين پايگاه قرار بود در اول مهرماه در استان ايجاد شود اما به دليل برخي مشكلات چون تامين اعتبار محقق نشد كه اميدواريم ظرف يك تا دوماه آينده در استان راه اندازي شود.
***ايجاد مركز آموزشي مقابله با مخاطرات شيميايي، بيولوژيك و هسته اي در يزد
دهقاني از راه اندازي نخستين مركز آموزشي مقابله با مخاطرات شيميايي، بيولوژيك و هسته اي در كشور در اين استان خبر داد و گفت: فاز يك اين مركز در يك طبقه با هزينه يك ميليارد تومان ساخته شده كه توسط خير پرداخت شده است.
وي اظهار كرد: در اين مركز اموزش هاي مهارتي به نيروهاي علمياتي حوزه پدافند غير عامل داده مي شود و همچنين درآينده هم رشته كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته پدافند غير عامل هم دانشجو مي پذيرد.
رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي يزد افزود: فاز دو اين مركز شامل شش ساختمان است كه در سالهاي اتي ساخته مي شوند.
وي در ادامه گفت: همچنين اورژانس استان از 25 آبانماه با شش خودرو و 30 نيروي انساني در مرز مهران براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني مستقر مي شود.
دهقان در ادامه به هفته پدافند غير عامل اشاره كرد و افزود:به دليل اهميت مسائل زيست محيطي، كميته پدافند غيرعامل زيست محيطي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي استان ايجاد شده است.
وي اظهار كرد: غفلت از مسائل زيست محيطي، تهديدي جدي است و باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذيري خواهد شد.
در پايان اين نشست خبرنگاران از بخشهاي مختلف مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي يزد ديدن كردند.
اورژانس 115 استان يزد با 300 نيروي متخصص درماني در استان يزد فعاليت مي كند.
2088/ 6197 خبرنگار: كبري دانشي دهج ** انتشار : محمد حسين فلاح تفتي