دادگاه عالی كویت مجوز نامزدی دوباره یك نماینده شیعه برای مجلس را صادر كرد

تهران - ایرنا - دادگاه عالی كویت امروز / سه شنبه/ در حكمی به نفع یك نماینده شیعه پارلمان این كشور، مجوز نامزدی مجدد وی را در انتخابات آتی مجلس كه ماه آینده برگزار خواهد شد، صادر كرد .

به گزارش ایرنا، صدور حكم به نفع عبدالحمید دشتی در حالی صورت گرفت كه وی به اتهام موضعگیری علیه حكام سعودی و بحرین در آستانه زندانی شدن قرار دارد، اما حكم زندانی شدن وی به دلیل عدم تایید نهایی تاكنون اجرا نشده است .
بر اساس قانون انتخابات كویت، دشتی امكان نامزدی در انتخابات آتی مجلس امت را دارد.
دشتی كه هم اكنون در سوئیس به سر می برد با اعطای وكالت به فرزند خود برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام كرده و درخواست نام نویسی وی نیز در وهله اول رد شد، اما دادگاه امور اداری كویت به نفع او رأی داد.
دولت كویت به مصوبه ظهر امروز دادگاه كه امكان نامزدی در انتخابات را به این نماینده شیعه می دهد اعتراض كرده و قرار است حكم نهایی فردا صادر شود.
دشتی كه در پارلمان اخیر كویت مسئول امور بخش حقوق بشر مجلس بوده است هم اكنون به عنوان نماینده كویت در كمیته حقوق بشر سازمان ملل در ژنو فعالیت دارد و این سمت از وی گرفته نشده است.
دشتی قصد دارد با اعتراض به احكام زندان صادر شده به كویت بازگردد و به عنوان نامزد در انتخابات شركت كند.
مواضع شجاعانه دشتی علیه حكام سعودی و رژیم بحرین و اظهار ارادت وی به محور مقاومت بارها طی سالیان اخیر در كویت خبر ساز شده است و به نظر می رسد كه دولت كویت به دلیل سیاست روابط متوازن خود در سطح منطقه از برخورد با وی خودداری كند.
در صورت موافقت نهایی دستگاه قضایی كویت با نامزدی دشتی پیش بینی می شود وی در انتخابات با آرایی بالا پیروز شود.
شیعیان در انتخابات پارلمانی امسال در كویت حضوری فعال داشته و شخصیت های مختلفی از طیف های مختلف روزانه با مراجعه به حوزه انتخابیه با ارائه مدارك نام نویسی می كنند. بخت شیعیان برای كسب كرسی ها در پارلمان كویت تشكیل یك اقلیت زیاد می باشد.
خاورم*320**1144* انتشار دهنده: علیرضا جباری