۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82281675
T T
۰ نفر
فرماندار: تكميل طرح توسعه جاده بافق - يزد مطالبه مهم شهروندان بافقي است

يزد- ايرنا- فرماندار بافق يكي از مهمترين مطالبات شهروندان اين شهرستان را تكميل عمليات توسعه دو بانده بافق به مركز استان بيان كرد وگفت: گاهي اوقات در نحوه بيان خواسته ها و پيگيري آن اختلاف نظر وجود دارد اما مهمترين بحث اين است كه همه خواهان تكميل جاده بافق- يزد هستند.

به گزارش ايرنا، سيدمهدي طلايي مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تكميل جاده بافق - يزد را كمترين خواسته مردم اين شهرستان باتوجه به ثروت منطقه ياد كرد و افزود: تاكيد استاندار يزد نيز در خصوص تكميل اين جاده بر اين بوده كه پروژه هر چه سريع به اتمام برسد.
وي با بيان اينكه زماني مشكل اين محور تامين اعتبار آن بود، عنوان كرد: با پيگيري استاندار يزد و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بخش عمده بودجه مورد نياز طرح تامين شده است و ديگر بهانه اي براي تعطيلي پروژه وجود ندارد.
طلايي مقدم گفت: برخي مباحث و اختلاف نظرها در خصوص نحوه اجرا و نظارت بين پيمانكار، ناظر و كارفرما در اين پروژه وجود داشته كه با دستور استاندار مبني بر نظارت معاون عمراني استانداري، بسياري از موارد و مباحث حل مي شود.
وي خاطر نشان كرد: استاندار در دستور به معاون عمراني، نظارت بر اين پروژه تا زمان اتمام طرح را خواستار شده است.
فرماندار بافق، از همراهي مسوولان ارشد استان به خصوص استاندار، معاونان عمراني و سياسي استانداري و مديركل راه و شهرسازي در خصوص تكميل دو بانده جاده بافق به يزد خبرداد و گفت: در روزهاي اخير بارها استاندار يزد پيگير وضعيت پروژه محور بافق- يزد بوده واز معاون عمراني، پيمانكارو فرمانداري بافق گزارش عملكرد اين طرح را خواستار شده است.
طلايي مقدم از برگزاري جلسه اي در روز شنبه آينده بنا بر دستور استاندار با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، معاون عمراني استاندار، كارفرما، ناظر و پيمانكار و مديركل راه و شهرسازي خبر داد و افزود: نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي نيز براي حضور در اين جلسه دعوت شده كه اميد است اين نشست براي تكميل هرچه سريعتر جاده بافق به يزد موثر باشد.
وي، روند پيشرفت پروژه جاده بافق- يزد را در چند هفته اخير مناسب دانست و از بردباري مردم بافق براي تحمل مشكلات تاخير در اجراي اين طرح قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا، پروژه دوبانده سازي محور يزد - بافق كه از سال 86 با مصوبه سفر مقام معظم رهبري و هيات دولت به استان يزد با پيش بيني 800 ميليارد ريال آغاز و هم اكنون پس از گذشت نزديك به 10 سال فقط 60 كيلومتر آن تكميل شده است.
ابنيه فني اين مسير ساخته شده و توسعه بيش از 40 كيلومتر از آن باقي مانده كه نيازمند 350 ميليارد ريال اعتبار است كه فرماندار بافق از تخصيص صد درصدي اين اعتبار خبرداده و در صورت تحقق اعتبار اين طرح تا پايان امسال تكميل مي شود .
تصادفات منجر به فوت و جراحت در بخش تكميل نشده محور بافق به يزد، بارها باعث اعتراض شهروندان و رانندگان خودروهاي سنگين حامل سنگ آهن و ساير مواد معدني شهرستان بافق شده است.
7543/ 6014/ خبرنگار: اصغر عسكري** انتشار: كاظم شاملو*
irnayazdd