مدير آموزش و پرورش: پدافندغيرعامل ضرورت فرهنگي براي توانمندسازي جامعه در برابر تهديدهاست

مراغه - ايرنا - معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش مراغه گفت: پدافندغيرعامل ضرورتي فرهنگي و غيرقابل انكار براي توانمندسازي جامعه در برابر تهديدها و بحران هاست.

به گزارش ايرنا، جليل اسلامي روز چهارشنبه در همايش پدافند غيرعامل در دبيرستان شهيد دستغيب اين شهرستان افزود: آگاهي سازي و ايجاد آمادگي هاي لازم براي مقابله و پيشگيري از آسيب هاي ناشي از تهديدها و بحران ها از اهداف تبيين و اجراي پدافند غيرعامل در جامعه به ويژه در بين دانش آموزان است.
وي ادامه داد: مصون سازي در برابر آسيب هاي اجتماعي با بهره گيري از آموزش ها و آگاهي هاي لازم در زمينه پدافند غيرعامل نيازمند فرهنگ سازي از سنين پايه و استفاده از ظرفيت تعليم و تربيت در مدارس است.
وي اضافه كرد: كاهش ضريب حوادث با بهره گيري از آگاهي هاي حاصل از فرهنگ سازي به عنوان ويژگي هاي بارز كشورهاي توسعه يافته بوده و اين امر تنها با ترغيب جوانان و نسل هاي اينده به مطالعه و شناخت درست از آسيب هاي پيش روي جامعه محقق شده است.
مدير آموزش و پرورش مراغه گفت: دانش آموزان به عنوان آينده سازان اين مرز و بوم نقش مهمي در ايجاد زمينه هاي فرهنگي براي آگاه سازي آحاد جامعه ايفا مي كنند.
اسلامي افزود: توجه به مديريت آموزش و زمان يكي از زمينه هاي بسيار مهم در زمينه كاهش مخاطرات و هزينه هاي فرهنگي و اجتماعي در زمينه تعليم و تربيت نسل هاي آينده بوده و اين امر بايد مورد توجه معلمان و دانش آموزان قرار گيرد.
وي اضافه كرد: امنيت كنوني كشورمان به بركت خون شهدا، ولايتمداري و شناخت آحاد مردم از تهديدهاي دشمنان داخلي و خارجي به وجود آمده است.
فرمانده سپاه ناحيه مراغه نيز در اين همايش گفت: شناخت خطرها و تهديدها در عرصه جنگ نرم به ويژه در فضاهاي مجازي به عنوان بخشي از پدافند غيرعامل توسط آحاد جامعه ضروري است.
سرهنگ پاسدار رضا سامي همزمان با هفته پدافند غير عامل / 2 تا هشت آبان/ افزود: ارتقاي آگاهي هاي اجتماعي براي مقابله با تهديدها و بحران بايد از سنين پايه و در مدارس تبيين و ترويج شود.
هم اكنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگي در 500 مدرسه دولتي و غير دولتي مراغه در حال تحصيل و تدريس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري جنوب تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
خبرنگار: عليرضا فولادي ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3072/6183