۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82282615
T T
۰ نفر

متكدیان میانه جمع آوری و ساماندهی می شوند

۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82282615
متكدیان میانه جمع آوری و ساماندهی می شوند

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: متكدیان در این شهرستان با عزم جدی مسئولان مربوطه جمع آوری و ساماندهی می شوند.

محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی متكدیان شهرستان میانه، رسانه ای شدن موضوع و به صدا درآمدن برخورد با این پدیده زشت اجتماعی را سبب كاهش چشمگیر و یا نبود متكدیان در شهرستان عنوان كرد و افزود: اكثر متكدیان شهرستان از شهرهای همجوار می آیند كه طرح جمع آوری سبب بازگشت آنها به شهر خود خواهد شد.
وی با اشاره به تبعات اجتماعی و فرهنگی تكدی گری در جامعه، عزم شهرستان و كمیته مقابله با تكدی گری را مقابله، طرد و ساماندهی متكدیان عنوان كرد و افزود: نباید فضا برای ایجاد تكدی گری و افزایش متكدیان در شهرستان باز باشد.
مشایخی، برخی از ناهنجاری های اجتماعی را سبب افزایش كودكان خیابانی و افزایش تكدی گری دانست و ادامه داد: باید پناهگاه یا گرم خانه ای برای توقف چندین روزه متكدیان در راستای انتقال آنها به مراكز سالمندان یا مراكز نگهداری از كودكان وجود داشته باشد تا از لحاظ بهداشتی، سلامت آنها تایید شود.
وی، حاد نبودن تكدی گری در شهرستان را نشانگر تلاش های تمامی ارگان ها و نهادهای شهرستان از جمله كمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، شبكه بهداشت، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی و دادگستری دانست و افزود: مساعدت خیرین در این حوزه نیز در جهت تكمیل پروژه ایجاد مكانی دائمی برای نگهداری از متكدیان و كودكان به صورت دائمی و تامین قسمتی از نقدینگی خواهد بود كه در این خصوص انتظار می رود مكان موقتی از محل كمكهای خیرین در نظر گرفته شود.
خبرنگار: مرتضایی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
7231/3038/6183