۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۱۱
کد خبر: 82282680
T T
۰ نفر
بازديد وزير امور زيربنايي و محيط زيست هلند از بندر شهيد رجايي

بندرعباس- ايرنا- وزير امور زيربنايي و محيط زيست كشورهلند در رأس يك هيات بلندپايه از مديران و فعالان بندري و اقتصادي اين كشور ضمن حضور در بندر شهيد رجايي، از بخش هاي مختلف اين بندر بازديد و براي يافتن زمينه هاي همكاري مشترك با مسئولان بزرگترين بندر تجاري ايران ديدار و گفت وگو كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ملاني شولتز فن هاخن چهارشنبه با همراهي يك هيات 25 نفره از فعالان اقتصادي و دريايي اين كشور از جمله مدير بندر روتردام با حضور در بندرشهيد رجايي از امكانات و قابليت هاي اين منطقه ويژه اقتصادي، اسكله هاي 40 گانه آن و تجهيزات تخليه و بارگيري كالا در بزرگترين بندر تجاري ايران بازديد كرد.
اراضي پشتيباني، ترمينال هاي 1 و 2 كانتينري، ترمينال هاي جنرال كارگو (كالاهاي متفرقه و عمومي) و بندر نفتي خليج فارس از جمله بخش هايي بود كه مورد بازديد قرار گرفت.
اين هيأت در نشستي مشترك با مقامات ارشد بندر شهيد رجايي به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزديك با ظرفيت هاي موجود در اين بندر به منظور يافتن نقاط همكاري آشنا شدند.
بندر شهيد رجايي با 18 دستگاه گنتري كرين (جرثقيل غول پيكر جهت تخليه و بارگيري كانتينري) و40 پست اسكله، بزرگترين و پيشرفته ترين بندر كانتينري ايران است.
بندر شهيد رجايي در 23 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده و از آن به عنوان دروازه طلايي اقتصاد ايران ياد مي شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده